Berlingske Business

»Det militære sprog skal gemmes væk«

23BUSKevin-Sjoegren.jpg
Kevin Sjøgren Lassen er krigsveteran og ønsker at få et job i erhvervslivet.Foto: Mathias Løvgreen Bojesen

Som udsendt lærer man at have øje for den mindste deltalje. Ellers kan det være, at en af dine kammerater eller du selv ikke kommer hel hjem, siger Kevin Sjøgren Lassen.

? Er det svært at lægge uniformen?

»Ja, det er det. Efter at jeg blev skadet på en mission, havde jeg ikke regnet med, at jeg blev afskediget. Man er en del af et fællesskab og et team. Man har en form for loyalitet til det, man har lavet, og pludselig skal man lægge det hele fra sig.«

? Hvad er dine vigtigste kompetencer?

»Helt klart, at jeg kan presse mig selv. Når man er en del af et team og er udsendt, lærer man, at man skal presse sig selv ikke bare rent fysisk, men også mentalt. Det nytter ikke noget, man brænder igennem. Vi har lært at arbejde med tre zoner. Den grønne, den gule og den røde. I den røde er man helt udbrændt. Når man er udsendt, lærer man at kunne være i den røde zone i længere tid uden at gå ned på det.«

? Hvad kan virksomhederne bruge det til?

»De kan bruge det til, at jeg virkelig kender mine grænser. Ved at være udsendt lærer man derudover at have øje for den mindste detalje, fordi man ved, at hvis man ikke planlægger alt helt præcist, kan det være, at en af dine kammerater eller måske du selv ikke kommer hel hjem. Hvis jeg skal styre et projekt, har jeg styr på tingene og øje for alle detaljerne.«

? Kan virksomhederen forstå dine kompetencer?

»Den største udfordring er, at virksomhederne skal forstå mit samlede CV. Samtidig med min militære karriere har jeg en master inden for ledelse, virksomhedssikkerhed, strategi og analyse. Mastergraden var oprindeligt koblet op på sikkerheds­delen, som jeg har erfaring med fra forsvaret. Derfor ser virksomhederne på det og spørger, om det handler om fysisk sikkerhed. Jeg må sige, at det gør det ikke. Det handler om, at jeg har nogle værktøjer fra forsvaret, og kombineret med min master hænger det godt sammen.«

? Hvordan kommer du videre?

»Det er vigtigt, at man lægger sit militære sprog på hylden. Det er en verden for sig. En virksomhed forstår ikke, hvad en deling er, og hvad det har betydet, at jeg har været udsendt. Virksomhederne mener, at det er fint nok, at jeg har været nede og beskytte en ambassadør, men hvad kan de bruge det til. I veteranprojektet har jeg fået lavet mit CV, og det har åbnet nogle døre, så jeg kan komme til at tale med virksomhederne.«

? Hvad er dit drømmejob?

»Min mastergrad kombineret med mine kompetencer fra forsvaret gør, at jeg kan søge job inden for konsulentverdenen. Jeg kan blive en del af et konsulenthus, der yder rådgivning og service til andre virksomheder. Jeg kan komme ud og være projekt­leder, rådgive om ledelse og undervise.«

Kevin Sjøgren Lassen fortæller om sine kompetencer:

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen