Berlingske Business
18:04Britisk modekoncern i frit fald efter triste salgstal

Danske Bank lancerer nyt boligsite

billede Danske Bank simon haldrup
Simon Haldrup, chef for Danske Banks nye initiativ Sunday, lancerer produktet. Foto:

Danske Banks Projekt X-team er klar med efterfølgeren til MobilePay; en ny boligplatform, hvor brugeroplevelsen er i højsædet, og det er gjort ekstra nemt at søge og købe ny bolig.

I nogle baglokaler i København har Danske Bank placeret en række medarbejder i såkaldte Projekt X-teams, der skal udvikle nye revolutionerende produkter såsom MobilePay, og nu er teamet parat med næste skud på stammen.

Danske Bank lancerer initiativet Sunday.dk, der skal gøre det lettere og mere gennemskueligt at finde og købe bolig. Boligplatformen kan benyttes af alle - både Danske Bank-kunder og ikke-Danske Bank-kunder, og man kan samtidig få en digital købsgodkendelse fra Danske Bank, så man kan gå direkte ud og skrive under på købsaftalen på en ny bolig.

billede Tonny Thierry Andersen, chef for Danske Bank Danmark

Kort fortalt kan man på sunday.dk lave en almindelig boligsøgning, som man kender det fra eksempelvis boligsiden.dk, og disse boliger kan man nemt og hurtigt sammenkoble med ens egen økonomi, så man hurtigt får et overblik over, om man har råd til at købe boligen. Efterfølgende kan man få en købsgodkendelse fra Danske Bank - noget der før tog 7-8 dage tager nu 7-8 sekunder, lyder det fra Danske Bank.

Det nye initiativ blev præsenteret af Tonny Thierry Andersen, chef for personal banking og bankdirektør i Danske Bank, og Simon Haldrup, der er chef for Sunday i Danske Banks Projekt X-team.

»Jeg er her ikke for at tale om disruption eller store makroøkonomiske forandringer. Jeg er her heller ikke for at tale om et nyt bankprodukt eller en ny service - det er i hvert fald ikke bare dét. Det, jeg gerne vil tale om, er en helt ny brugeroplevelse,« fortalte Simon Haldrup ved præsentationen af det nye initiativ.

Posthus.

Han understreder, at systemet er udviklet ikke bare til, men sammen med kunderne - og at det hele er sket netop med brugeroplevelsen i fokus.

»Det er vigtigt for os, at Sunday udvikler sig løbende. Vi fremlægger ikke et helt færdigt produkt, men lader det i stedet vokse i den retning, brugerne ønsker. Vi er meget spændte på modtagelsen af Sunday og glæder os til at få yderligere feedback fra brugerne. På den længere bane ser vi et stort potentiale. Vi tror, Sunday bliver startskuddet til en mere sammenhængende og overskuelig boligproces, fra den spirende drøm til hjemmet står færdigindrettet,« siger Simon Haldrup.

Ligesom med MobilePay bliver Sunday gratis at bruge. Tonny Thierry Andersen fortalte ved præsentationen, at Danske Bank ikke har nogen direkte indtjening ved dette nye produkt, men at han selvfølgelig håber, at det over tid vil give en masse nye kunder til Danske Bank.

De danske pengeinstitutter kæmper i øjeblikket voldsomt om særligt boligkunderne, og flere af Danske Banks konkurrenter har lanceret mere eller mindre lignende sites, der er rettet mod boligkøbere.

Det gælder blandt andet sitet bolighed.dk, der er lanceret af Nykredit, Sydbank, Spar Nord og Arbejdernes Landsbank, mens også it-centralen SDC, der udvikler it til en lang række pengeinstitutter såsom Lån & Spar Bank og Sparekassen Kronjylland, har lanceret en lignende boligplatform, som Berlingske Business tidligere har beskrevet.

TV: Danske Bank lancerer boligsite der skal hjælpe nye boligejere

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen