Berlingske Business

Nike, Goldman Sachs og Starbucks går all in på grøn energi

star
Foto:

36 af verdens største selskaber har indgået en aftale om at skifte 100 pct. til grøn energi.

Nike, Goldman Sachs og Starbucks er blandt 36 virksomheder, der har valgt at skifte til 100 pct. grøn energi i USA, skriver The Independent.

Aftalen er indgået som en del af miljøorganisationen The Climate Groups kampagne, RE100, der har til formål at nedbringe CO2-udslippet.

H&M, Ikea, Walmart og Nestle er også en del af det grønne selskab, og virksomhederne kan se frem til andet end god karma som afkast. Undersøgelser viser nemlig, at virksomheder med et lavt CO2-fodaftryk oplever en øget indtjening.

Ifølge adm. direktør i The Climate Group, Mark Kenber, kan virksomhederne se frem til et op til 27 pct. højere afkast.

»Lavere risiko, million-besparelser og et stærkere brand er nogle af de ting, virksomhederne kan få ud af at skifte til grøn energi,« siger han.

Hvornår, virksomhederne skifter endeligt, vides ikke endnu.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen