Berlingske Business

Påskens ryk gav lufthavn et faldende passagertal i marts

Københavns lufthavne
Arkivfoto. Københavns Lufthavne (KBHL) havde en oplevelse af de sjældne i marts, hvor passagertallet faldt sammenlignet med samme måned året før. Foto:

Københavns Lufthavne (KBHL) havde en oplevelse af de sjældne i marts, hvor passagertallet faldt sammenlignet med samme måned året før.

Der var dog tale om et ganske marginalt fald - på 4367 passagerer, eller 0,2 pct. - til samlet 2.279.244 passagerer, der passerede gennem lufthavnen i Kastrup i årets tredje måned.

Men forklaringen på tilbagefaldet ligger også lige for, hvis man spørger KBHL's administrerende direktør, Thomas Woldbye.

»Årsagen til faldet på 0,2 pct. i antallet af passagerer er, at påsken i år falder i april og ikke i marts som sidste år. Og det kan mærkes på månedens trafiktal,« siger direktøren i en meddelelse.

Indenrigstrafikken fortsatte desuden med at udvikle sig positivt i marts, hvor den gik frem med 5,9 pct. Ser man over de første tre måneder af 2017, er den samlede trafik da også gået frem - med 2,3 pct. til godt 6,2 mio. passagerer.

Den mest populære rute var i marts - som tilfældet altid er det i Københavns Lufthavn - London, mens Oslo overhalede Stockholm og tog andenpladsen i marts.

KBHL driver desuden også lufthavnen i Roskilde.

Lufthavn

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen