Berlingske Business

Nykredit: Mest sandsynligt at Oil bliver solgt for sig

Overskrift
Nykredit. Foto:
nykredit
Overskrift
Arkiv foto: Nykredit. Foto:
 

Når A.P. Møller-Mærsk bliver delt i to selskaber med fokus på henholdsvis transport og energi, så er det helt store spørgsmål, hvad der kommer til at ske med energidelen.

Mærsk har til hensigt at skille sig af med de olierelaterede aktiviteter, og ifølge analytiker ved Nykredit Ricky Steen Rasmussen er det mest sandsynlige, at Mærsk sælger Oil og Drilling fra hver for sig.

»Jeg tror, at alle muligheder er åbne i det her. Kommer der nogen og siger, at de godt kunne tænke sig en fusion, kunne Mærsk godt overveje det. Alternativt hvis der kommer et tilbud på hele energidivisionen, kunne man også overveje det, men det er ikke det mest sandsynlige,« siger analytikeren.

»Det mest sandsynlige er, hvis man kigger på strukturen i markedet, at der kommer et olieselskab og kigger på Oil og Oils aktiviteter herunder Johan Sverdrup-feltet, der udgør en væsentlig del af værdien af Oil, og så kommer med et bud på Maersk Oil-benet«, fortsætter Ricky Steen Rasmussen.

mærskfor

Hvis ikke det lykkes Mærsk inden for 24 måneder at skille sig af med Maersk Oil, ser han i stedet en selvstændig børsnotering af Mærsk Oil.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen