Berlingske Business
17:29Velux-formand er årets bestyrelsesformand

Nykredit: Mest sandsynligt at Oil bliver solgt for sig

Overskrift
Nykredit. Foto:
nykredit
Overskrift
Arkiv foto: Nykredit. Foto:
 

Når A.P. Møller-Mærsk bliver delt i to selskaber med fokus på henholdsvis transport og energi, så er det helt store spørgsmål, hvad der kommer til at ske med energidelen.

Mærsk har til hensigt at skille sig af med de olierelaterede aktiviteter, og ifølge analytiker ved Nykredit Ricky Steen Rasmussen er det mest sandsynlige, at Mærsk sælger Oil og Drilling fra hver for sig.

»Jeg tror, at alle muligheder er åbne i det her. Kommer der nogen og siger, at de godt kunne tænke sig en fusion, kunne Mærsk godt overveje det. Alternativt hvis der kommer et tilbud på hele energidivisionen, kunne man også overveje det, men det er ikke det mest sandsynlige,« siger analytikeren.

»Det mest sandsynlige er, hvis man kigger på strukturen i markedet, at der kommer et olieselskab og kigger på Oil og Oils aktiviteter herunder Johan Sverdrup-feltet, der udgør en væsentlig del af værdien af Oil, og så kommer med et bud på Maersk Oil-benet«, fortsætter Ricky Steen Rasmussen.

mærskfor

Hvis ikke det lykkes Mærsk inden for 24 måneder at skille sig af med Maersk Oil, ser han i stedet en selvstændig børsnotering af Mærsk Oil.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen