Berlingske Business

NNIT fortsætter med at vokse uden for Novo-familien

nnit
NNIT har i årets første ni måneder øget sin omsætning med 6,3 procent, så den nu udgør lige knap to milliarder kroner. Foto:

IT-selskabet NNIT har øget sin omsætning med seks procent i år indtil videre.

København. Det går støt og roligt fremad for NNIT, efter at it-selskabet blev løsrevet fra Novo-koncernen og blev børsnoteret som selvstændigt aktieselskab i marts sidste år.

NNIT har i årets første ni måneder øget sin omsætning med 6,3 procent, så den nu udgør lige knap to milliarder kroner.

Billede

Det viser selskabets regnskab for tredje kvartal.

»Robustheden af NNIT's forretning bliver bekræftet af resultaterne for de første ni måneder.«

»Det demonstrerer vores evne til at levere konsistent og profitabel organisk vækst i henhold til vores forventninger.«

»Vi fortsætter med at udvide vores forretninger uden for Novo Nordisk-gruppen, og vi er klar til at nå vores mål om en vækst på mellem 5 og 8 procent i år,« siger administrerende direktør Per Kogut i en pressemeddelelse.

NNIT har i årets første ni måneder nået et driftsresultat på 196 millioner kroner, hvilket er en fremgang på 11 procent sammenlignet med sidste år.

NNIT

I alt havde selskabet med udgangen af september 2790 ansatte.

NNIT blev introduceret på børsen med en åbningskurs på 125. Tirsdag aften lukkede aktien i kurs 219, svarende til en stigning på 75 procent.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen