Berlingske Business

Mærsk: Udskyder muligvis tidshorisont for salg af Drilling

. A.P. Møller-Mærsk vil muligvis fokusere på at sælge Maersk Drilling fra frem for at børsnotere selskabet, oplyser fem kilder med kendskab til sagen til Reuters.

Ifølge nyhedsbureauet kan det også betyde, at Mærsk udskyder tidshorisonten for at udskille Drilling-divisionen fra koncernen.

Et kommende salg af Maersk Drilling er en del af en strategi, som Mærsk-koncernen lancerede i 2016. Målet er at sortere energiselskaber fra og rette fokus mod logistik og transport.

Mærsk har tidligere oplyst, at arbejdet skal være afsluttet inden udgangen af 2018.

Mærsk afviser at kommentere rygterne, men oplyser over for Ritzau Finans, at koncernen fortsat arbejder efter målsætningen om at finde en løsning for de energirelaterede forretninger inden udgangen af i år.

Koncernen har ikke oplyst, hvilke løsninger der konkret kan blive tale om, men Mærsk-ledelsen har tidligere nævnt frasalg, joint ventures og børsnoteringer som de mest sandsynlige løsninger.

Maersk Drilling og Maersk Supply Service er de to selskaber, som stadig mangler at blive afhændet, mens koncernen tidligere har fundet en løsning for Maersk Tankers og Maersk Oil.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen