Berlingske Business

Lego topper og Postnord flopper imagemåling

LEGO-CHINA/TENCENT
Lego er i 2018 igen i spidsen af Calibers imagemåling. Postnord må tage til takke med en sidsteplads. Foto:

Lego kan endnu engang bryste sig af en topplacering i Calibers imagemåling.

Negativ medieomtale og besparelser er blevet straffet af kunderne, der placerer Postnord i bunden af konsulenthuset Calibers samlede imagemåling for 2017, skriver Finans.

»Det er super utilfredsstillende,« udtaler Peter Kjær Jensen, adm. direktør i PostNord i Danmark, om sidstepladsen.

Bedømmelserne, der er foretaget blandt 22.912 danskere, baserer sig på to spørgsmål: I hvilket omfang man har tillid til et selskab? Og i hvilket omfang man kan lide et selskab?

28BUS20171027-132642-3-1354.jpg

Ifølge Calibers direktør, Shahar Silbershatz, er det, der driver folks affektion mod en virksomhed, primært integritet.

Derfor er folks opfattelse af, hvor ansvarlig en virksomheden er, hoveddrivkraften bag, hvor meget folk stoler på og synes om en virksomhed. Også virksomheders autenticitet vægtes højt.

Calibers undersøgelser viser også, at det, der særligt påvirker folks opfattelse af en virksomhed, er personlige oplevelser, derefter andres oplevelser. Den mindst indflydelsesrige påvirkning er virksomhedens eksterne kommunikation såsom årsrapporter, pressemeddelelser, reklamer osv.

klage til EU

Derfor har det f.eks. stor indflydelse på folks opfattelse af Postnord, når de ikke afleverer pakker og breve til tiden, mener Shahar Silbershatz ifølge Finans.

Mens Postnord må smøge ærmerne op for at genvinde kundernes tillid, kan Lego glæde sig over, at man endnu en gang indtager førstepladsen. Også selvom selskabet har tabt pusten en smule og går to point tilbage i forhold til 2016. 2017 bød nemlig både på mindre tilfredsstillende regnskaber og fyringer. Faktisk måtte Lego undervejs i 2017 overlade førstepladsen til e-boks.

»Danskerne har opdaget, at Lego ikke er uovervindelige. Det har de været i nogle år siden vendepunktet, og nu indser folk, at intet varer evigt. Lego er også nødt til at opsige ansatte, lukke afdelinger og overveje deres globale position i forhold til at udflytte arbejdspladser. Så de har mistet lidt af glansen, men har altså fortsat en meget stærk position, både kommercielt og i interessenternes opfattelse af dem,« siger Shahar Silbershatz til Finans.

24MAGKjeld-Kirk-Kristians#3.jpg

/ritzau/FINANS

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen