Berlingske Business
For abonnenter

Carlsberg udskifter skadelig grøn farve og opfinder ny superlim til selskabets sixpack

Cess foto
Carlsberg investerer stort i at minimere sit plastikforbrug. Her ses Carlsbergs topchef Cees 't Hart med en ny ølforpakning, som holdes sammen af en særlig lim, som det har taget tre år at udvikle. Foto:

Det danske bryggeri har arbejdet tre år på at udvikle en ny lim, der kan holde sammen på de seks øldåser i en sixpack for at kunne droppe plasticindpakning rundt om dåserne. Samtidig ændrer bryggeriet sin ikoniske grønne farve. Det viste sig nemlig, at lige netop grøn – ironisk nok – er den værste farve for miljøet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen