Berlingske Business

Amerikansk mediegigant lægger officielt bud på ombejlede Sky

SKY-M-A-COMCAST
Foto:

Efter tidligere at have gødet jorden til en overtagelse af britiske Sky har den amerikanske medievirksomhed Comcast nu lagt et officielt købstilbud på selskabet.

Tilbuddet lyder - som det også gjorde for godt to måneder siden - på 12,50 pund i kontakter for samtlige aktier i Sky, skriver Comcast i en meddelelse på sin hjemmeside.

Tilbuddet svarer til en samlet købssum på 22 mia. pund (187 mia. kr.) for Sky, som også har været et attraktivt købsmål for 21st Century Fox, der foreløbig har været villig til at tilbyde 10,75 pund per aktie i selskabet.

Nordea

I den seneste meddelelse fra Comcast bemærker selskabet, at tilbuddet på 12,50 pund per aktie udgør en præmie på omtrent 16 pct. sammenlignet med det tilbud, som 21st Century Fox har præsenteret.

Kort efter det officielle købstilbud fra Comcast meddeler 21st Century Fox ifølge Bloomberg News, at det stadig er interesseret i Sky, og at det overvejer sine muligheder.

25BUSPix-Arla-160045-360.jpg

Onsdag lidt over middag stiger aktien i Sky med 2,7 pct. til 13,43 pund, hvilket værdisætter selskabet til 23,1 mia. pund. Samtidig stiger aktien hos Comcast med 1,7 pct. til 33,90 dollar i det amerikanske formarked.

Stigningen i formarkedet hænger foruden det officielle købstilbud sammen med offentliggørelsen af Comcasts regnskab for første kvartal, der viser marginalt bedre end ventede resultater.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen