Berlingske Business

Vandmand vil være smoothie-konge

pix-allan feldt
Allan Feldt, manden bag Aqua d'or-eventyret, kaster sig nu over en ny drik. Foto:

Manden, der blev forgyldt, da han afhændede en del af Aqua d'or til fødevaregiganten Danone, har store forhåbninger til sin nye satsning: En ny type sund og bæredygtig smoothie-drik.

En langtidsmættende smoothie-agtig drik med det halve antal kalorier. Det er, hvad erhvervsmanden Allan Feldt satser på kan være et nyt virksomhedseventyr. Produktet er klar til produktion - og interessen er ifølge Feldt selv »voldsom«.

Allan Feldt er nok mest kendt som ophavsmanden til kildevandsvirksomheden Aqua d'or. Han tjente et trecifret millionbeløb på at sælge dele af virksomheden til den franske fødevaregigant Danone i 2006.

Den nye drik skiller sig ifølge ophavsmanden ud på flere punkter. Ét er, at den er tilsat fuldkorn, hvilket ikke bare har et sundhedsmæssigt aspekt, men også et mætningsmæssigt. Drikken vil ganske enkelt fylde mere i maven, og man oplever derfor en større mætningsfornemmelse, forlyder det.

Derudover er den baseret på friske bær og æbler og ikke blot juicekoncentrater, som ofte bliver brugt i smoothies. Endeligt skal hele forretningsmodellen bygges op, så den sætter det mindst mulige CO2-aftryk, og hvor processen i videst muligt omfang skal baseres på lokale frugter og produktion.

Allan Feldt fortæller, at hans fremtidige investering i produktet og markedsføringen udgør et »betydeligt millionbeløb«, men han har også store forhåbninger til det. Og den indledende interesse for drikken tyder godt.

»Vi har netop været på fødevaremesse i Köln og vise den i sidste måned, og vi er nærmest blevet løbet over ende af interesserede parter. Jeg synes interessen er voldsom - og overraskende stor,« siger han og tilføjer:

»Jeg har fået invitationer fra blandt andet Brasilien, New York, Indien, Sydkorea og Frankrig og har også netop haft telefonmøde med en Japansk investor.«

Interessen drejer sig både om aktører, der ønsker at sælge produktet, og aktører der lurer på at indgå licens, så de selv kan producere produktet lokalt. Fra de baser skal man så komme ud til den slags forbrugere, som Allan Feldt forestiller sig vil være interesseret i produktet.

»Det bliver nok målrettet de opmærksomme forbrugere, der interesserer sig for, hvad de putter i munden. Det er en drik, der ikke får dit blodsukker til at fare i vejret. Men den giveren længere mæthedsfornemmelse. Det betyder eksempelvis meget for diabetikere,« siger Allan Feldt.

Den ny drik bliver en del af Semei-produktfamilien. Semei markedsfører sig på bæredygtighed, sundhed og velgørenhed. Allan Feldt har selv finansieret Semei med et tocifret millionbeløb.

Læs også: Se vores store samling af brancheanalyser om for øl-, sodavand- og cider-virksomheder

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen