Berlingske Business

Unibrew: Trods vejrlig tilfreds med udvikling

Billede
Unibrew, øldåser, samlebånd, Faxe Foto:

Topchefen i Royal Unibrew, Henrik Brandt, er tilfreds med udvikling i Unibrew i tredje kvartal, hvor der ikke var vejrmæssig medvind.

Det siger han til Ritzau Finans.

- Det er et tilfredsstillende resultat, vi kommer med både på omsætning og indtjening, siger han og fremhæver, at bryggerikoncernen har haft dårligt vejr i august.

Men det var ikke ukendt, da der blev aflagt halvårsregnskab netop i august, der var pyntet med en opjustering, som blev fulgt op med en oppræcisering i tredje kvartal.

- Vi havde en skidt sommer i Nord- og Vesteuropa. Det vidste vi, da vi aflagde halvårsregnskab i august - og alligevel oppræciserer vi nu, siger Henrik Brandt.

Indtjeningen i 2016 ventes nu i den øvre ende af de angivne intervaller:

Billede

Intervallet for driftsresultatet (EBITDA) ligger uændret på 1240-1290 mio. kr. og EBIT ventes at ramme mellem 935-985 mio. kr.

Royal Unibrew realiserede i 2015 en omsætning på 6032 mio. kr. samt et driftsresultat (EBITDA) på 1225 mio. kr. EBIT blev 917 mio. kr.

Fremgangen i kvartalet forklarer Henrik Brandt med en stærk kommerciel agenda drevet ikke mindst af innovation, som der er fokuseret specielt på i 18 måneder.

årets leder

Topchefen peger også på bryggeriets samarbejde med Pepsico, der nu også omfatter snacks, og på at Unibrew fortsætter fokus på effektiviseringstiltag.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen