Berlingske Business
17:13Mærsk-aktier sank til bunds i rødt C20

Unge iværksættere udfordrer barber-gigant

Barberklingen
Gillette foto: : JODI HILTON, Michael Hansen Foto: Ólafur Steinar Gestsson

De to nye selskaber Barberklingen og Barberselskabet er begge etableret af unge i 20'erne. De satser på at udfordre giganten Gillette ved at sælge barbergrej som abonnement.

Det skriver Jyllands-Posten.

I løbet af et år har de to firmaer, der har nogenlunde ens forretningsmodeller, tegnet mere end 30.000 abonnementer. Abonnementerne udgøres af både mænd og kvinder, som får tilsendt faste leverancer af barbergrej med posten.

michael

Iværksættervirksomhederne har høje ambitioner. Barberklingen har i dag mere end 20.000 aktive kunder, og ifølge den 25-årige stifter, Michael Hansen, er den næste milepæl 50.000 abonnementer. Michael Hansen lånte oprindeligt 500.000 kr. af sine forældre til at skabe fundamentet for virksomheden.

Barberselskabet, som har 15.000 danske abonnementer, vurderer, at potentialet i Danmark er på mindst 70.000 kunder, men virksomheden regner ikke med at holde sig inden for hjemlandets grænser.

- Vi forventer at være til stede på det tyske marked inden udgangen af 2017. Vi vil gerne etablere os i hele Europa og ser et potentiale på over tre mio. medlemmer, siger 29-årige Jesper Damgaard Petersen, der driver Barberselskabet sammen med Jacob Reimer Olesen på 25 år, til Jyllands-Posten.

Iværksættervirksomheden Duuoo vandt sidste weekend en europæisk pris for innovation og ny teknologi i Paris

Barberselskabet lånte penge til virksomheden af et private banking-firma, som typisk udlåner penge til unge internetvirksomheder.

Begge firmaer blev etableret, imens iværksætterne stadig var i gang med deres studier, men i dag har begge stiftere valgt at afbryde studierne for at lægge alle deres kræfter i projekterne.

Snappcar

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen