Berlingske Business
16:31Grøn fredag på Wall Street

Udlejer af ferieboliger skruer op for IT-satsningen

06BUSsommerhus.jpg
Feriehusudlejeren Sol og Strand været nødt til at tænke nyt og hoppe med på den digitale bølge i kampen om feriegæsterne.

I en stadigt mere teknologisk virkelighed er også sommerhusejere nødt til at føje kundernes digitale ønsker. For feriehusudlejeren Sol og Strand har satsning på IT givet et friskt pust i varmen.

Når man hører om sol og strand, ansporer det normalt til et afbræk fra computerskærmen. Men hos feriehusudlejeren af samme navn er det IT, som i øjeblikket er i sigtekornet.

Hos Sol og Strand, der udlejer sommerhuse langs hele landets kyster, har man i den seneste tid set en kraftig stigning i både online-bookinger og feriehusgæster, der har efterspurgt personligt målrettede tilbud. Derfor har Sol og Strand været nødt til at tænke nyt og hoppe med på den digitale bølge i kampen om feriegæsterne.

q

Ved hjælp af big data om kundernes og feriehusejernes præferencer samt en hånd fra det digitale, aarhusianske bureau No Zebra har løsningen udmøntet sig i et personligt digitalt univers for den enkelte gæst og udlejer. Det har både skærpet forbrugernes søgen efter det perfekte sommerhus og lettet arbejdet for Sol og Strands kundeservice.

Sommerhuse

»Tidligere sendte vi vores tilbud om leje af barneseng ud til alle. Nu sender vi det kun til gæster med børn under fire år. Og vores husejere med spa og internet giver vi andre tips end dem uden. Vi bruger vores ressourcer mere effektivt, og vi får gladere kunder,« forklarer kundechef i Sol og Strand, Mette Mejer Vestermark.

Som endnu en gevinst har den mere relevante information løftet bundlinjen gennem øget loyalitet hos feriehusejerne. En af Sol og Strands største omkostninger er nemlig, når en feriehusejer forlader virksomheden, og der skal opstøves en ny.

Fleksbolig

Tilpasset kommunikation

No Zebra, der har hjulpet Sol og Strand, vil ifølge administrerende direktør, Jesper Holm Joensen, ikke tage æren for fremgangen. Ifølge ham løser ny teknologi nemlig ikke et problem alene. For at IT kan blive en god forretning, skal sommerhusgæsterne også vide, at det digitale univers eksisterer. Og her roser Jesper Holm Joensen Sol og Strand for at have tilpasset sin kommunikation og markeds­føring til kundernes behov.

Fik nyt sommerhus efter stormen Bodil.

Indtil nu har 6.000 brugere benyttet sig af Sol og Strands IT-løsning, og feriehus­udlejeren forventer kun, at det tal vil stige. Sol og Strand mangler nemlig stadig at tilpasse nyhedsbreve og gøre informationen fra det digitale univers endnu mere personaliseret med en snarlig opdatering af systemet. Og så kommer man ikke uden om, at »lakmus­testen« – højsæsonen for sol og strand – står lige for døren.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen