Berlingske Business

Tryg: Investering i iværksættere skal give os forspring

trygge
Direktør for TRYG, Morten Hubbe. Foto:

Danmarks største forsikringsselskab, Tryg, vil med en investering i iværksættere slå konkurrenterne på innovation.

Nytænkning inden for digitale løsninger er ifølge topchef Morten Hübbe især et område, hvor forsikringsgiganten gerne vil stå stærkere i fremtiden.

Det skriver Dagbladet Børsen.

Tryg har sammen med i alt 10 andre forsikringsselskaber, heriblandt tyske Allianz og italienske UnipolSai, skudt 4,5 mio. kr. ind i iværksætterprojektet Startupbootcamp Insurance, der har til formål at hjælpe iværksættere til at få adgang til netværk og sparring.

Ambulancer i Innsbruck bringer uheldige danskere til ambulanceflyet fra Europæiske Rejseforsikring, populært kaldet Knogle Ekspressen.

- At have så god som muligt adgang til folk, der kan tænke nyt, kan forhåbentlig give os de bedste kort på hånden. Og gerne bedre kort end vores konkurrenter, siger koncernchef i Tryg, Morten Hübbe, til Børsen.

I det tre år lange iværksætterprojekt, der mandag var i Danmark, kommer Tryg til, gennem den såkaldte Fast Track-tur, at lytte til i alt 300 virksomheder, der skal pitche deres idéer foran investorerne. Og forsikringsgiganten har tænkt sig at følge turen tæt.

q

- Vores erfaring er allerede, at jo tættere, vi følger for eksempel de her Fast Track-arrangementer, jo mere udbytte vil vi få af det, for det giver en bedre føling med virksomhederne, siger Michael Juhler-Nøttrup, seniorforretningsudvikler i Tryg til Børsen.

q

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen