Berlingske Business

To år efter start: Nu skal dansk online-vaskeri til England

Washa
De tre drenge bag den online vaskeservice, Washa. Efter millioninvestering fra Berendsen og et håndtryk på 1,5 millioner kroner fra Christian Stadil og Jesper Buch satser drengene på det engelske marked.

Efter to år, en millioninvestering samt en stor pose penge i et tv-program er en dansk vaskeri-startup på vej til det engelske marked.

I en travl hverdag kan det være svært at presse tid til vasketøj ind i et fyldt skema. Dén erkendelse fik Karim Ben M’Barek, Jannick Christensen og Max Børglum Stripp til at starte virksomheden Washa - en online vaskeservice, som renser, vasker og leverer vasketøj. Nu planlægger drengene at komme ind på det engelske marked.

»Det er helt vildt, at vi på to år allerede er tæt på at kunne åbne op i Storbritannien. Forhåbentlig bliver det en succes, som kan føre til, at vi om nogle år er de største på onlinetøjvask i Europa,« siger Karim M’ Barek, stifter og ejer af Washa, i en pressemeddelelse.

De engelske planer kommer i kølvandet på den pose penge, Washa fik i efteråret 2015 af Hummel-ejer Christian Stadil og Just-Eat-stifter Jesper Buch, i DR’s tv-program ”Løvens Hule”. 1,5 millioner kroner skød de i vaskeri-drengene.

Det var Berendsen, som for alvor satte vaskeri-eventyret i gang. I sommeren 2014 investerede virksomheden nemlig et millionbeløb i Washa. Og Karim M' Berek tilskriver også teksttilservicevirksomheden en del af æren for Washas succes.

»Investeringen fra en så stor spiller som Berendsen var et kæmpe skulderklap, og det gav os for alvor kapacitet til at kunne øge kundetilstrømningen, og så fik vi kapital til at udvikle vores online-platform til at blive endnu mere brugervenlig,« siger Karim M’Barek i en pressemeddelelse.

Siden virksomhedens start har Washa vasket, renset og leveret 100 ton vasketøj til kunderne. De har nu knap 20 ansatte.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen