Berlingske Business

Tivoli opjusterer forventningerne efter bedre end ventet juleåbning

Billede
Foto:

Tivoli opjusterer forventninger til resultatet før skat for 2016. Der ventes nu et resultat før skat på mellem 90 til 100 mio. kr.

Det oplyser selskabet i en fondsbørsmeddelelse.

Det er den anden opjustering på en god måned, da forlystelsesparken opjusterede til 70-80 mio. kr. 9. december efter tidligere at have ventet 60-70 mio. kr. for helåret, som også var resultat i 2015.

Jul i Tivoli

- Det gode resultat afspejler, at vi med Jul i Tivoli har skabt en fast tradition for et julebesøg i Tivoli blandt mange af vores gæster. Derudover har vejret i år været med os i den sidste del af julesæsonen og vores forestillinger i salene har ligeledes været velbesøgte. Dette har gjort, at julesæsonen i 2016 har været den mest velbesøgte i Tivolis historie, siger Tivolis økonomidirektør, Andreas Morthorst.

Tivoli offentliggør endeligt regnskab for 2016 16. marts og åbner for sommersæsonen 6. april.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen