Berlingske Business

Tidligere dansk topmodel sparker døren ind til forretningssucces i LA

Anine

Anine Bing er tidligere dansk topmodel og modeblogger. Men i dag er hun kreativ direktør for sit eget modefirma og indehaver af en Instagramprofil, der bliver fulgt af mere end 360.000.

Det hele startede i garagen for fire år siden, ligesom mange andre iværksætterhistorier begynder. Anine Bing lavede en simpel webshop, designede nogle enkle stykker tøj, og sidenhen er det gået voldsomt stærkt og blevet til en big business.

»Det har været virkelig hårdt arbejde. Men min drøm er gået i opfyldelse, og det har været det hele værd,« siger en glad Anine Bing i telefonen til Berlingske Business.

I dag har hun ni butikker i eget navn, der ligger spredt ud over hele verden. Og hendes tøj, der går under stilen rock, bohemian med et skandinavisk touch, bliver solgt i mere end 300 butikker. I Danmark har vi ikke fornøjelsen af en Anine Bing butik. Men Anine Bings drøm er, at den tiende butik i eget navn bliver i København.

09BUSSILASNY-184550.jpg

Anine Bings motto er, at det skal være nemt at være kvinde. Derfor gør hun en dyd ud at kreere tøj, alle kvinder kan relatere sig til, og som er nemme at kombinere med resten af garderobens gemmer. Men det er ikke kun almindelige, jordnære kvinder, der render rundt i Anine Bings design. Skuespillere som Jessica Alba, Alicia Vikander og Sienna Miller er faste kunder. Og det er blot for at nævne nogle.

Anine Bing arbejder lidt anderledes end resten af verdens modehuse. Normalt lancerer modehuse to store kollektioner. Men hos Anine Bing arbejder de med månedlige kollektioner, og de lancerer nyt tøj hver uge.

Charlotte Sparre

»Det er en helt ny måde at arbejde med mode og design. På den måde har kunden altid noget nyt og spændende at investere i,« understreger Anine Bing.

Artiklen fortsætter under billedet
Anine Bing
Anine Bing har startet sit eget mærke i LA og har ni butikker i hele verden. Nu drømmer hun om at åbne en butik i Danmark. Foto: PR

Der er en helt særlig grund til, at Anine Bing har valgt at blive i Los Angeles (LA) og ikke flytte tilbage til Danmark. I LA kan drømmene lettere gå i opfyldelse, og her er det i orden at ride på flere heste, fortæller Anine Bing.

»I LA er der frihed til at gøre, hvad du vil. Der er mange flere muligheder, og der er plads til at være kreativ i modsætning til Danmark.«

Trine Wackerhausen

Hemmeligheden bag hendes Instagram-succes


Det er ikke kun Anine Bings tøj, der er en succes. Hun har nemlig også en Instagramprofil, der flittigt bliver fulgt og liket. Anine Bing har haft en modeblog i snart ti år, og den kører stadig. Og da hun startede sit eget tøjmærke, vidste hun med det samme, at mærket skulle have sin egen Instagramprofil for at promovere sit design. Anine Bing har derfor en digital forståelse, der bliver brugt flittigt, og som hendes følger nyder. Men hvad er Bings hemmelighed?

Being a mom is pure happiness ❥ #grateful

Et billede slået op af ANINE BING (@aninebing) den

»Jeg gør meget ud af at poste nogle billeder, der viser mit liv. Den er en inspiration til andre kvinder, som både er mor og arbejder benhårdt,« fortæller hun.

For det kan nemlig godt lade sig gøre at være en god mor, men samtidig hardcore businesswoman ifølge Anine Bing

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen