Berlingske Business

Svulmende softwarefirma bliver københavnsk vækstvinder

netcopm
Vinderen af EY Entrepreneur Of The Year i Region København blev IT-firmaet, Netcompany. Fra venstre ses: Martin Bøge Mikkelsen, medlem af den regionale jury for EY Entrepreneur Of The Year, Poul Henning Nørh, erhvervscenterdirektør i Jyske Bank, André Rogaczewski, adm. direktør, Netcompany, og Jan C. Olsen, partner i EY og regionsansvarlig for EY Entrepreneur Of The Year

IT-raketten Netcompany bliver ved med at imponere. Den kan atter kalde sig Entrepreneur of the Year for den københavnske konkurrenceregion.

Netcompany nåede for kort tid siden en af de milepæle, der er sjældne i Danmark. IT-virksomheden kan nemlig notere sig, at den nu er vokset til over 1.000 ansatte.

Vækstraterne i den københavnske IT-virksomhed vækker opsigt, og torsdag aften er det blevet afsløret, at Netcompany også er Entrepreneur of the Year i konkurrencens københavnske heat.

Det er ikke første gang, at Netcompany har opnået den hæder. I 2016 var den finalist og i 2015 regionsvinder.

Direktør André Rogaczewski, Netcompany

Det er ikke uden årsag, at Netcompany, der gør sig i forretningskritiske IT-systemer til det private og det offentlige, atter bliver hædret. Jan C. Olsen, der er partner i EY og ansvarlig for region København i konkurrencen, forklarer, at både Netcompanys ledelse og kultur er opsigtsvækkende. Og der er deri, man skal finde årsagen til den uafhængige jurys valg.

»Netcompany er kendetegnet ved en ledelse, der går forrest og forstår at tegne virksomheden og skabe en stærk tro på kulturen. Ejerne har set en niche i et marked præget af store spillere, og evner at tilpasse sig hurtigt og skabe værdi,« siger Jan C. Olsen og tilføjer:

»Virksomhedens styrke er ikke mindst samarbejdet med kunderne om udvikling af de rigtige løsninger, og det er lykkedes for Netcompany at positionere sig i et stærkt konkurrencepræget marked og med succes navigere som leverandør til både den private og offentlige sektor.«

fjdaslfjasdfæ341244231fldkaj4143

Netcompany har haft fart på de seneste år. Den kunne i seneste årsrapport melde om et nettoomsætning på 899 millioner kroner, som den forvandlede til et bundlinjeresultat på 156 millioner kroner.

Virksomheden er som nævnt kommet op over de 1.000 ansatte i år, og mange af dem hyrer Netcompany direkte fra studierne. Det er med andre ord en virksomhed, der ved, hvad den vil have af medarbejdere.

Netcompany lå i årets vækstdyst i tæt konkurrence med de øvrige finalister. Det var restaurantgruppen Copenhagen Food Consulting ApS, designvirksomheden Gubi A/S, betalingsservice-firmaet Nordic Payment Systems A/S, transportfirmaet Nordic Transport Group A/S samt designerne i Muuto A/S.

26BUSBorgmester-fik-hjaelp-.jpg

I det hele taget mener EYs konkurrenceansvarlige, at årets københavnske heat af konkurrencen var tæt. Mængden af virksomheder, der lever op til konkurrencekravene, endte i år på 303 i den københavnske region, hvilket var en lille smule højere end året før. Det mener Jan C. Olsen er positivt.

»Antallet af vækstvirksomheder stiger fortsat i København og hovedstaden stiller igen i år med et stærkt felt af vækstvirksomheder,« siger han og tilføjer:

»Fælles for de bedste vækstskabere er visionær ledelse, skalerbarhed og en stærk strategi, som er nogle af de helt centrale elementer for at blive regionsvinder i EY Entrepreneur Of The Year. Årets vinder i region København lever til fulde op til disse kriterier og har skabt et fundament, som har vist sig bæredygtigt og særdeles succesfuldt.«

1

Med den københavnske finale torsdag, så kan de regionale virksomhedsvindere nu se frem til den nationale finale, der finder sted 30. november i Forum i København.

Berlingske er mediepartner på Entrepreneur of the Year. Følg med i den trykte avis og på Business.dk for at se, hvem der løber med æren i årets vækstdyst.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen