Berlingske Business
16:51Robert Uggla: Vi skal investere til alles bedste

Søstrene Grene vokser men bundlinjen falder

Mikkel Grene
Adm. direktør Mikkel Grene forventer at kunne fastholde en vækst på 40 pct. Foto:

Selv om Søstrene Grene har oplevet kraftig vækst det sidste år, så går tallet på bundlinjen alligevel ned. Et stort antal nye ansatte og nye åbninger er årsagen siger administrerende direktør i boligindretningskoncernen.

Det er gået hurtigt for den danske boligindretningskæde Søstrene Grene, der – ironisk nok – er ejet af brødene Mikkel og Cresten Grene. På et enkelt år er kæden vokset 40 pct. med en omsætning på 600 mio. kr., fortæller Børsen.

53nethandel

Men når man ser på koncernens bundlinje, så må Søstrene Grene notere en tilbagegang til 32 mio. kr. mod et overskud på 35 mio. kr. året før. Grunden er ifølge adm. direktør Mikkel Grene, at boligkæden er ekspanderet.

»Vi har udvidet meget her i hovedsædet, hvor vi nu er godt 100 ansatte. Men det skyldes også, at ambitionerne samtidig er hævet på design, ledelse, IT osv., og vi skal gøre os mere datadrevne. Det har krævet ansættelser. Det er en investering i fremtiden,« fortæller Mikkel Grene til Børsen.

MG

Regnskabet viser øgede personaleomkostninger på 74 pct., og Mikkel Grene forudser, at de øgede omkostninger også vil fortsætte ind i 2018. Det planlægges, at der i alt skal åbnes 50 nye Søstrene Grene-butikker i løbet af 2017.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension har markedets laveste omkostninger. Det kommer kunderne til gavn.Hvor meget betaler du i årlige omkostninger på din pensionsopsparing?De færreste har næppe den præcise procentsats lige på l...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen