Berlingske Business

Små virksomheder betaler for meget i forsikring

pix-penge
1000 kroner i sedler. Ialt er her fotograferet 250.000 kroner. Foto:

Halvdelen af landets mindre virksomheder ved slet ikke, hvad de betaler for, når det gælder deres nuværende forsikring. Tjek det omgående, lyder rådet. Det kan nemlig spare dem tusindvis af kroner.

Tjek lige dine forsikringer en ekstra gang, og tjek så lige konkurrentens tilbud. Måske er der flere tusind kroner at hente, hvis du skifter forsikringsselskab.

En ny undersøgelse, der er foretaget af DANA, de selvstændiges a-kasse, i samarbejde med forsikringsmæglerne AON, viser nemlig, at halvdelen af mindre virksomheder ikke ved, hvad de betaler for deres nuværende forsikring. Det er selvom, der ofte er op til 20 til 30 procent besparelser at hente, hvis virksomheden vælger at skifte forsikringsselskab.

Undersøgelse, der bygger på besvarelser fra 1200 små og mellemstore virksomheder, for Søren Lindbo, der er administrerende direktør i AON, til at reagere og kalder det for "skræmmende".

"Det er chokerede, at så mange ikke ved, hvor mange omkostninger de har ved at drive deres virksomhed, herunder forsikring," siger Søren Lindbo og tilføjer:

"En del af forklaringen kan være, at det er et område, som folk simpelthen ikke forstår. De køber noget, som nogle kloge hoveder siger, de skal købe. Men hvad de egentlig køber, og hvad de betaler for, det går de åbenbart ikke særlig meget op i."

Han kritiserer forsikringsmarkedet for ikke at være særlig gennemsigtigt, der domineres af forsikringsselskabernes egne sælgere. Det vil ifølge ham siges, at der ikke er det fornødne pres og konkurrence i markedet.Derfor opfordrer han nu virksomhederne til omgående at få fortage et professionelt tjek hos uvildige rådgivere af deres samlede forsikringer, som ifølge ham kan optimere virksomhedens økonomiske omkostninger.

 Codan på Frederiksberg til Premium

 

Han bakkes op af direktør for Forsikringsmæglerforeningen, Flemming Kosakewitsch, som i pressemeddelelse giver udtryk for, at et professionelt forsikringstjek kan være afgørende for, at virksomheden og virksomhedens medarbejdere får, hvad de er berettigede til.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen