Berlingske Business
10:33Carlsberg snupper Burger King fra konkurrent

Schmidts Radio gik mobilt

Schmidts Radio gik mobilt - 1

Regningen er reduceret markant, og servicen over for kunerne har fået et løft. Sådan lyder erfaringer med at sige farvel til fastnettelefonerne og primært bruge mobiltelefoner hos Schmidts Radio.

Den springer i øjet - igen og igen. Telefonregningen, som har udviklet sig til en lidt for stor post i regnskabet i forhold til firmaets størrelse. Hos Schmidts Radio, der beskæftiger fem mand, og som leverer lyd-, billed- og tekniske løsninger til virksomheder og kursuscentre, bliver ejeren Lars Nielsens blik ved med at falde på omkostningerne til telefoni i firmaet.

I forbindelse med en gennemgang af årsregnskabet peger revisoren netop på, at telefoni bør være et af de steder, Schmidts Radio kan reducere udgifter. Og det gør han så.

Lars Nielsen går i gang med at analysere firmaets teleløsning, som rummer en række fastnettelefoner med omstillingsanlæg og nogle mobiltelefoner, som er nødvendige for medarbejderne, der ofte befinder sig på farten eller ude hos kunderne. Derfor beslutter Lars Nielsen at kigge nærmere på mulighederne inden for mobiltelefoni.

Alle har én telefon

I dag har medarbejderne hver en mobiltelefon, mens firmaets hovedtelefonnummer stilles direkte til callcenter, som modtager opkald og enten stiller dem videre til den rette medarbejder eller tager i mod en besked, som sendes til rette medarbejder efterfølgende.

- Allerførst prøver vi at omlægge til flere forskellige abonnementstyper, hvor vi henter en besparelse på omkring 30 procent. Vi har fornyligt skilt os af med fastnetlinjerne og skiftet til den nye løsning, som vi forventer vil reducere regningen tilsvarende endnu engang. Samtidig kan vi levere en langt bedre kundeoplevelse, fordi alle indgående opkald altid bliver besvaret med en levende stemme - og ikke bare min telefonsvarer, hvis min telefon eksempelvis er optaget, siger Lars Nielsen.

Han tilføjer, at det er nødvendigt for Schmidts Radio at beholde en enkelt fastnetlinje, fordi firmaets alarmsystem og fax er koblet op på linjen.

De forventede besparelser i den nye model skyldes blandt andet, at den nye model rummer en høj grad af selvbetjening. Den er bygget op som en tank-selv-løsning uden abonnement, hvor det er Lars Nielsen, der modtager besked, når medarbejdernes mobilkonto er ved at være tømt - og der skal tankes op igen.

»Det betyder, at du hele tiden har en oversigt over, hvor meget medarbejderne taler, ligesom du har en faktura klar femten minutter efter, du har tanket ny taletid til dem og kan lægge den direkte i bogholderiet,« siger han.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen