Berlingske Business

Riskær Junior i vækst-eventyr

Frederik Riskær-Pedersen
Frederik Riskær Pedersen følger sin fars iværksætterkarriere og har succes med et oversættelsesbureau. Han forventer, at de vil omsætte for 40 mio. kr. næste år.  Foto:

Frederik Riskær Pedersen har sammen med sin barnsdomsven Peter Ladegaard stormende succes med oversættelsesbureauet Easytranslate. Ambitionen er at sætte sig på det globale marked.

Der har været fart på vækstmotoren i virksomheden Easytranslate. En virksomhed som Klaus Riskær Pedersens søn Frederik Riskær Pedersen sammen med studiekammeraten Peter Ladegaard står bag og siden 2010 har drevet mod succes. Det skriver Børsen. 

De to har ramt ned i et område, hvor der har været et behov for kvalitetsløsninger inden for oversættelse. Især erhvervslivet har hevet i de to danske iværksættere. Både mindre og mellemstore virksomheder har fået oversat dokumenter. Men også store internationale giganter har benyttet sig af Easytranslate. 

Firmaet opererer lige nu i fire lande- Tyskland, Sverige Norge og Tyskland. De har indtil videre 12 ansatte, og virksomhedens oversættere håndplukkes i hele verden. Det tal vil der blive skruet endnu mere op for. Planen er, at virksomheden de næste 12 måneder vil indtage to nye lande og udvide medarbejderstablen.

Frederik Riskær Pedersen og Peter Ladegaard har ambitioner om at sætte sig tungt på markedet og ikke blive glemt i strømmen af mange andre oversættelsesfirmaer.

»I 2014 skal vi omsætte for 40 mio. kr. Hvis det lykkes, bliver vi et af de 100 største oversættelsesbureauer i verden. Det er også den langsigtede målsætning og vision at blive global. Når man siger oversættelse, skal man sige Easytranslate,« forklarer Peter Ladegaard.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen