Berlingske Business

Ordrer går direkte til lageret

Ordrer går direkte til lageret - 1

Online-salget kommunikerer direkte med alle it-systemer i huset - samt hos kunderne.

Et par klik. Ordren er lagt – og ryger direkte til lageret, som ekspederer rørkoblinger, vibrationsmotorer og de øvrige mere end 450.000 varenumre af sted til kunderne hos distributør af tekniske komponenter BRD. KLEE, hvor salget automatisk registreres i regnskabssystemerne, og kunderne kan følge ordren online.

BRD. KLEE har de seneste seks år satset – og udviklet deres e-business-aktiviteter for at skabe en langt mere automatisk salgsproces.

Hvert år handler omkring 6.000 kunder gennem online-kanalen, som dels tilgås via portalen på internettet, dels gennem en integration til nogle af kundernes egne it-systemer, hvor de kan klikke sig gennem varekatalogerne.

- Vores e-business-løsning er integreret i vores øvrige it-systemer. Med mindre kunden har spørgsmål eller kommentarer til deres ordrer, ryger ordren simpelthen uden om vores salgsafdeling og direkte til lagermedarbejderne. Det er typisk kun de kunder, som har behov for rådgivning, som ringer op. Ellers kører det direkte i systemet. Og det har naturligvis lettet administrationen, hvilket også var et af målene med løsningen, forklarer it-udvikler hos BRD. KLEE, Ryan Skov.

Firmaer øger vækst gennem online-kanaler

Læs Henriette Webers blog om hvor mange ressourcer man skal bruge på sociale netværk

Firmaer sløve til indbyrdes nethandel

Kunderne serverer designforslag

Firmahjemme-sider har behov for ansigtsløft

30 procent online

Det er over seks år siden, at virksomheden begyndte at overveje at koble en online-kanal på det fysiske salg, som stadig udgør en stor del af omsætningen, mens 30 procent af ordrerlinjerne foregår via internettet.

Startskuddet blev at erstatte de trykte kataloger først med cd-rom-kataloger og siden med e-handel implementeret på hjemmesiden. Siden da har virksomheden løbende udviklet løsningen, som administreres af en it-afdeling med tre medarbejdere, samt to medarbejdere til at opdatere varekataloget med produkter, pdf-kataloger og 3D-tegninger.

- Vores mål er, at systemet skal udvikles løbende. Derfor gør vi meget ud af at lytte til input fra kunderne og hente inspiration i udlandet. En af de ting, vi arbejder på lige nu, er at give virksomhederne mulighed for at foretage genbestillinger, så de hurtigt kan lægge gamle ordrer i indkøbskurven igen, siger Ryan Skov.

Firmaer øger vækst gennem online-kanaler

Læs Henriette Webers blog om hvor mange ressourcer man skal bruge på sociale netværk

Firmaer sløve til indbyrdes nethandel

Kunderne serverer designforslag

Firmahjemme-sider har behov for ansigtsløft

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen