Berlingske Business

Novos pengetank investerer milliarder i tysk medicinalhåb

Novo masseinvesterer
Novo Fondens nye direktør, Kasim Kutay Foto:

Fonden Novo A/S, smider milliardbeløb efter tysk medicinalfirma. Det sker kun en uge efter de smed 8,7 milliarder i dansk Coloplast-konkurrent.

Pengene sidder løst i Novo A/S for tiden. Nu investerer fonden igen i et stort beløb i virksomheder.

I dag blev det offentliggjort, at pengetanken smider 250 millioner euro eller omtrent 1,8 milliarder danske kroner efter det tyske medicinalfirma Synlab. Novo A/S ejer derfor nu 20 procent af aktierne i virksomheden.

09MAGLars-Fruergaard-Joer#4.jpg

Bartl Wimmer, der er ceo for Synlab, er i dag en glad mand. Han udtaler følgende i en pressemeddelelse:

»Jeg er meget glad for, at Novo har besluttet at øge sin ejerandel i SYNLAB. Deres engagement som investor har vist sig at være meget frugtbar. Ud over sin dybe ekspertisei sundhedssektoren, understøtter Novo også vores vækstbane gennem betydelig finansiel opbakning. Den fornyede investering demonstrerer det høje niveau af tillid, Novo sætter i SYNLABs fremtidige udvikling og vores evne til at vokse som forretning.«

10BUSPix2-Novo-N-185835.jpg

Michael Shalmi har ansvaret i Novo A/S, når det drejer sig om store investeringer. Han fortæller, at det blandt andet er Synlabs know-how, der har fået fonden til at øge dens ejerandel.

»Kort efter vi konverterede vores første investering i Synlab til aktier, har vi besluttet at øge vores ejerandel yderligere, da vi er meget overbeviste om udsigterne for denne investering. Synlab er en af Europas førende udbydere af laboratorieydelser og er en af vores benchmark-investeringer i markedet førende, rentable life-science virksomheder.

12BUSGymnasium-2-102431.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen