Berlingske Business
17:25Rederiet Torm ser nu 2017-resultat ende på 0-5 millioner

Momondo polstret til ny udrulning

15BUSPia-Vemmelund.jpg
Med en kæmpe kapitalindsprøjtning vil Momondo blandt andet investere i marketing, oplyser adm. direktør Pia Vemmelund. Arkivfoto: Christian Liliendahl

Den danskudviklede rejsesøgemaskine har lånt 100 millioner kroner. De skal bruges til at nå målet om en milliardomsætning.

Momondo har et klokkeklart mål – at nå en milliardomsætning. Nu ser det ud til, at den danskudviklede rejsesøgemaskine har fået de finansielle muskler, der betyder, at virksomheden for alvor kan begynde at arbejde på sagen. Det amerikanske pengeinstitut Silicon Valley Bank har nemlig sagt OK til at stille en kreditfacilitet på 100 millioner kroner til rådighed for Momondo Group, der er det udenlandske moderselskab bag det i dag internationale koncept.

Momondo er i dag til stede på 30 markeder, og virksomhedens direktør, Pia Vemmelund, mener, at man kan se aftalen med den amerikanske bank som en blåstempling af både Momondos koncept – og ikke mindst af dens ambitioner.

»Silicon Valley Bank er en af de helt store spillere inden for IT-sektoren, og vi er rigtigt glade for deres finansielle opbakning,« siger hun i en skriftlig kommentar og tilføjer:

»Vores vækst er selvfinansieret, men den ekstra kapital styrker forretningen. Derudover giver den endnu bedre muligheder for investering i marketing og i den talentmasse, der skal drive Momondos vækst frem mod en milliard kroner på toplinjen.«

Hvornår Momondo når målet, er uvist. Men der behøver ikke at gå lang tid med den raketagtige vækst, den har præsteret de seneste år. Både omsætning og medarbejderstab er omtrentligt fordoblet hvert af de seneste år. I dag har virksomheden over 100 medarbejdere, og direktør Pia Vemmelev har tidligere talt om, at 2016 kunne blive året, hvor omsætningsmålet blev nået.

INDIA-RELIGION/

Virksomheden blev oprindeligt etableret af Thorvald Stigsen i 2006. Konceptet skilte sig ud fra de daværende rejsesøgemaskiner ved at brede søgningen ud, så den netop også tjekkede, hvad de konkurrerende sites kunne tilbyde af flyrejser.

Konceptet vakte så stor opsigt, at det i 2011 blev opkøbt af den britiske konkurrent Cheap­flights Media, som herefter skiftede navn til Momondo Group. For lidt over et år siden skaffede Momondo Group så over en milliard kroner fra den amerikanske kapitalfond Great Hill Partners, hvilket har givet holdet bag kræfterne til den internationale udrulning, der har løbet indtil nu.

12BUSRobert-Kledal.jpg

2015 har med virksomhedens egne ord været præget af »massive investeringer« i marketing og produktudvikling. Virksomhedens produkt er i dag bredere end tidligere. Nu kan man også prissammenligne andet end flyrejser. Hoteller og billeje er også en del af sitet.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen