Berlingske Business

Madleverandør med vækst

29BBMentrep-henrik-sørensen.jpg
Overskrift
Henrik Sørensen er uddannet kok og ejer af DET DANSKE MADHUS. Til BM
29BBMentrep-madhus-højopløs.jpg
Overskrift
Henrik Sørensen er uddannet kok og ejer af DET DANSKE MADHUS. Til BM
29BBMentrep-madhus-lavopl#2.jpg
Overskrift
Storkøkken: Henrik Sørensen er uddannet kok og ejer af Det Danske Madhus. Foto: Bo Amstrup.
29BBMentrep-madhus-lavopløs.jpg
Overskrift
Henrik Sørensen er uddannet kok og ejer af DET DANSKE MADHUS. Til BM

Det Danske Madhus er blevet landets største private måltidsleverandør til de ældre, som kommunerne har visiteret til madleverancer.

En del kommuner vil helst gøre alting selv, men stadig flere kommuner overlader det efterhånden til private virksomheder at levere måltider til visiterede ældre.

En af de virksomheder, der nyder godt af denne tendens, er Det Danske Madhus med hjemsted i Thisted. Virksomheden har kontrakter eller opgaver i godt 80 kommuner landet over. Nu ekspanderer Det Danske Madhus også på Sjælland, hvor konkurrenten Kram Madservice blev købt i fjor.

Virksomhedens væksthistorie har indbragt Det Danske Madhus prisen som regionsvinder i Nordjylland i konkurrencen »EY Entrepreneur of The Year« for anden gang. Virksomheden var også vinder i fjor.

At levere mad til kommunernes ældre kræver stort fokus på kvalitet, men også på logistik. Samtidig er det en vigtig opgave at motivere medarbejderne, så de visiterede hjemmeboende pensionister samt beboere på plejecentre og væresteder er tilfredse, når dagens højdepunkt – det daglige varme måltid – leveres.

Det Danske Madhus ejes af Henrik Sørensen, der er uddannet kok og levnedsmiddelkandidat fra Landbohøjskolen. Han er også medejer af transportfirmaet Multitrans, som samarbejder med Det Danske Madhus. I direktionen indgår desuden Brian Sørensen.

Virksomheden har sit eget uddannelsesprogram for medarbejderne og er i øvrigt certificeret inden for arbejdsmiljø.

Virksomheden har allerede nået sit første mål – at blive Danmarks største aktør på sit felt.

Nu arbejdes der med en ny strategi, som bl.a. skal øge det i forvejen store fokus på slutbrugerne – de visiterede ældre, der modtager maden.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen