Berlingske Business

Lego satser på e-handel og egne butikker i Kina

US-ENTERTAINMENT-DISNEY-D23-PIXAR
ARKIVFOTO. Lego vil fremtidssikre succesen på det kinesiske marked ved at rykke tættere på forbrugerne. Den første store butik åbner i Disneyland i Shanghai næste forår. Foto:

Lego vil fremtidssikre succesen på det kinesiske marked ved at rykke tættere på forbrugerne. Den første store butik åbner i Disneyland i Shanghai næste forår.

Når Disney næste forår åbner en ny forlystelsespark i Shanghai, vil det ikke kun være Mickey Mouse og andre ikoniske tegnefilmsfigurer, der tager imod stedets besøgende. Legos legetøjsunivers bliver der også plads til i form af en Lego-butik. Den danske legetøjsproducent har hidtil ikke haft egne butikker i Kina, men det skal der nu laves om på.

Med en butik i Disneyland forventer Lego at kunne styrke sit brand yderligere på det kinesiske marked. Det sker som en del af det øgede fokus på Kina, som Legos topledelse har sat højt på firmaets agenda. Det er kommet til udtryk i form af det fabriksbyggeri, der er i fuld gang lidt uden for Shanghai, og i kraft af den nye organisationsstruktur i Kina.

18BUSLego-kina.jpg

»I takt med at vores forretning vokser, forsøger vi at komme tættere på forbrugerne,« siger Legos CFO, John Goodwin. Han beskriver Kina som et marked med et enormt potentiale, men også som et marked med store regionale forskelle, hvor det er svært at navigere. For selv om Lego i store træk sælger de samme produkter på verdensplan, er det vigtigt at have stort kendskab til, hvilke salgskanaler og typer af marketing, der virker bedst lokalt. Derfor er det nødvendigt for Lego at komme endnu tættere på kunderne bl.a. ved at åbne egne butikker.

»Nu er opgaven at få udviklet vores salg og marketing, så vi kan få mest muligt ud af fabrikken i Shanghai,« siger John Goodwin.

lego

Lego tættere på kunderne

Legos produkter har været til stede på det kinesiske marked i flere årtier via forskellige distributører og agenter. Men nu er tiden inde til at komme tættere på slutkøberne. I fremtiden er det tanken, at Legos mangeårige Kina-partner, Kidsland, kommer til at spille en mindre rolle for salget. Den udvikling er ganske naturlig, vurderer John Goodwin, der forklarer, at e-handel er et andet fokusområde, hvor Lego vil styrke sin egen tilstedeværelse.

»I Kina er der en enormt stærk udvikling inden for e-handel, så det er vigtigt, at vi er til stede dér. Derfor skal vi udvikle vores organisation, så vi forstår den trend og sikre, at vi styrker brandet på en effektiv vis,« siger han.

06BUSNordic-Aviation.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen