Berlingske Business

Lakridskonge skyder penge i grøntsagsblyanter

Johan Bülow investerer i blyntsvirksomhed
Johan Bülow investerer i blyntsvirksomhed Foto:

Manden bag Lakrids by Johan Bülow, skyder penge i blyantsfirma, hvor pennene, når de er opbrugte, kan plantes og ud af dem vokse afgrøder.

Er det fordi, at Johan Bülow vil have lakridsrod til at vokse op af blyanterne fra Sprout? Firmaet, der sælger blyanter, som efter endt brug kan plantes og efter et stykke tid blomstre med grøntsager. Måske. Det vides ikke, men i hvert fald har manden bag det succesfulde lakridsfirma kastet en millioninvestering efter blyantsvirksomheden.

BülowKasi

Det er Børsen, der fortæller historien om den nye investering. Johan Bülow fortæller, at han får tre opkald om ugen fra folk, der vil have ham til at investere. Men denne gang var det unikt. Det glæder Michael Stiftholm, der er stifter og administrerende direktør for Sprout.

»Det er ikke bare kloge penge, men meget intelligente penge, der kommer ind. Det er lige før, at det at få Johan i bestyrelsen er vigtigere end pengene,« siger han til Børsen.

Morten Glundholt har skabt det mobile bilvaskerfirma Outwash. Et firma, der kom sig ud af en tilfældighed. På en parkeringsplads.

Ifølge samme avis forventer Sprout at femdoble omsætningen, så den ryger op på 100 millioner kroner i 2020. I dag sælger Sprout hovedsageligt til erhvervskunder. Kun 25 procent er i detailmarkedet, og det er netop det marked, de vil styrke sig på, efter at Johan Bülow er kommet om bord. Derudover vil de ind i varmen hos IKEA.

Ageras


»Ikea bruger flere hundrede millioner blyanter om året, rundt i deres 450 varehuse, så drømmen er at få lov at erstatte dem med små Sprout-blyanter,« siger Michael Stausholm til Børsen.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen