Berlingske Business

Lær kunsten at smalltalke

Evnen til at smalltalke kan være afgørende for at kunne gøre forretninger. Få de gode råd til at mestre genren.

Smalltalk er ikke bare ligegyldig småsnak om vind og vejr.

I stedet er det et uhyre vigtigt socialt værktøj, og det at kunne disciplinen, kan være en betingelse for at klare sig godt i businesssituationer som ved forhandlinger, til konferencer eller andre vigtige møder.

Det fortæller ekspert i smalltalk Birgitte Sally, der er uddannet cand. mag. i kommunikation samt forfatter til bogen »Smalltalk«.

- Når vi gør forretninger med hinanden eller samarbejder med nogen, foretrækker vi at gøre det med dem, vi kan kommunikere med. Det er ret banalt - man vælger dem, man bedst kan lide. Derfor har vi brug for at etablere en god kontakt, siger hun.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen