Berlingske Business

Kuverter med information

Kuverter med information - 1

Bestlite gør et ekstra nummer ud af standardforsendelser og fortæller om kampagner og nye tiltag.

Brevet lever. Lampevirksomheden Bestlite benytter sig af standardbreve til at fortælle om udviklingen i virksomheden til sine kunder.

- Det handler om målgrupper og om alvor. Generationer på 20-25 år, som også køber vores lamper, er vant til internettet, modtager sms’er og bruger Facebook. De er gearede til at læse ting på nettet elektronisk. Men nogle skal stadig røre ved tingene – både produkter, men også som aviser eller breve. Jeg vil ikke sige, at vi sværger til de trykte medier, men vi har heller ikke på nogen måde afskaffet dem, siger Peter Østerberg, direktør i Bestlite. Han mener, at Bestlite høster fordele ved at sende trykte invitationer ud til messer, i forhold til konkurrenter som udelukkende bruger elektroniske invitationer. Han oplever, at folk dukker op på messerne med invitationsbrevet i hånden og gerne vil høre mere om virksomhedens produkter.

Bestlite sælger sine produkter til videre salg i detailhandelen, og lampeproducenten lægger kræfter i at gøre noget ekstra ud af sine standardforsendelser.

- En gang om året har vi en ny prisliste. Men i stedet for bare at sende prislisten ud, kan vi godt lide at informere om, hvad der foregår i løbet af året. Det bruger aktivt prisliste-brevet til. Vi informerer om de kampagner, som vi har planlagt i løbet af kalenderåret. Det giver en startinformation, som vi senere følger op på ude i butikken, siger Peter Østerberg, der uddyber, at et brev også kan bruges som en optakt, der skal fortælle en potentiel kunde, at Bestlite gerne vil skabe en kontakt.

- Luksusprodukter kan man ikke vente at sælge udelukkende på baggrund af breve, invitationer eller brochurer. Men det kan være med til at bryde isen til en kunde, så man kan få booket et møde med en kunde med fremtidigt salg for øje, siger Peter Østerberg.

Portoen skal udnyttes bedst muligt, og derfor er Bestlite opmærksom på at holde sine forsendelser på under 50 gram, som er Postdanmarks laveste takst.

Markedsfør dig på fakturapost

Sådan skaber du et hold af supersælgere

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen