Berlingske Business

Kendt iværksætter-løve fortæller om formlen

pix-buch
Jesper Buch var med til at gøre Just-Eat til den internationale succes, som take away-kæden er blevet i dag. Nu vil han dele ud af sine erfaringer. Foto:

Jesper Buch er for tiden kendt som en af de benhårde investorer i iværksætterprogrammet »I Løvens hule« på DR. Nu vil han åbne døren til sit maskinrum i en serie foredrag om sin rolle og erfaringer.

Det er på tide at give tilbage. Det mener den kendte succes-erhvervsmand Jesper Buch, som til foråret tager på en foredrags-turne i Danmark.

Jesper Buch var manden, der stod i spidsen for take away-protalen »Just Eat« i den periode, hvor iværksættervirksomheden for alvor fik vinger og lagde an til den store kommercielle landing, den har foretaget i dag, hvor den er blevet en international børsnoteret koncern med hovedkvarter i London.

Efterfølgende er Jesper Buch blevet almen kendt i forbindelse med at han har deltaget i DRs iværksætterprogram »I løvens Hule«, hvor han er én ud af en håndfuld investorer, som skal vurdere og eventuelt kaste penge i håbefulde iværksætteres projekter.

Her er det perfekte pitch 3: Peter Mühlmann thumb

Nu vil erhvervsmanden så fortælle mere om, hvem han er, og hvad hans erfaringer er. Og det med god grund.

»Jeg bor i Spanien og har i fire år måtte sige nej til næsten alle henvendelser om at holde foredrag. Det, synes jeg, er synd,« siger han og tilføjer:

»Der er selvfølgelig penge i det, og dem synes jeg principielt, det er forkert at sige nej til. Det vil jeg ikke være for fin til. Men det handler i høj grad også om, at jeg gerne vil være med til at give noget tilbage. Jeg vil gerne fortælle om mine erfaringer.«

Jesper Buchs foredrag kommer til at løbe af stablen i april og maj 2016, og de ligger på den ene side i forlængelse af hans virke i TV-programmet - og er på den anden side en udløber af den bog, han har skrevet om sine erfaringer, sammen med Mai Bakmand.

aa

I forbindelse med foredragene er han parat til at invitere håbefulde iværksættere på podiet for at foretage live-vurderinger af deres projekter. Lidt ligesom i »I Løvens Hule«. Det centrale omdrejningspunkt er dog, at det handler om erfaringsudveksling.

»Når man har overskud til det og mener, man kan sige noget fornuftigt til fremtidens iværksættere, så synes jeg, man skal gøre det. Men det hele er ikke bare målrettet iværksættere. Jeg fortæller en fed historie, og gennem den håber jeg, at jeg kan give andre nogle værktøjer, som kan være med til at gøre verden lidt bedre,« siger han til Berlingske og tilføjer:

»Jeg forsøger at give de guldkorn videre, som jeg har samlet sammen de seneste 15 år.«

Jesper Buchs foredrag kommer til at køre under titlen »Kick-Ass Fra Kælder til Milliard« og bliver organiseret af bookingbureauet One Descision.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen