Berlingske Business

Just Eat-stifter får 400.000 kr. for fire dages arbejde

BM
Iværksætteren Jesper Buch vil i denne uge dele sine guldkorn med 40 virksomheder fra villaen i Frederiksberg. Foto:

Den danske iværksætter, Jesper Buch, tjener i denne uge 400.000 kr. fra hjemmet for at dele sine guldkorn med 40 virksomheder.

Den kendte, danske iværksætter og stifter af madportalen Just Eat, Jesper Buch, tjener i denne uge 400.000 kr. for fire dages arbejde fra hjemmet, når han fra tirsdag til fredag deler ud af gode råd om vækst og drift fra villaen på Frederiksberg til i alt 40 virksomheder.

Det skriver Jylland-Posten mandag.

26BUS20170919-170622-2BM-11.jpg

I august skrev Jesper Buch på sin Facebook, at han gennem de seneste år har fået tonsvis af forespørgsler om hjælp til startups, ledere og virksomheder på alle stadier, hvilket ikke har kunnet lade sig gøre, fordi han ikke har boet i Danmark.

Men for ét år siden købte han en luksusvilla på Frederiksberg til 18 millioner, og nu er han klar til at dele ud af sine erfaringer som iværksætter. Det skal dog langtfra være gratis at få del i Jesper Buchs viden, og deltagerne har hver især betalt 9.995 kr. for at sidde om bordet med den danske iværksætter fra klokken 9 og seks en halv time frem.

»For at kunne skille fårene fra bukkene og hæve seriøsiteten har jeg været nødsaget til at sætte en pris, som i øvrigt vil gå til mine børns opsparing og uddannelse fremadrettet,« skrev den kendte iværsætter på sin Facebook i august.

BM

Det er foredragsvirksomheden One Decision, som har stablet »Bordet rundt med Jesper Buch« på benene.

Jesper Buch er kendt for at have stiftet madportalen Just Eat, som han efterfølgende solgte. Desuden er han kendt for sin medvirken i DR-programmet »Løvens Hule«, hvor en række kendte, danske iværksættere vurderer og investerer i danske startups.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen