Berlingske Business

Iværksætter er tæt på gyldent marked ved et tilfælde

app
HomeRehab er udviklet til sundhedssektoren og er et støtteværktøj til træning og rehabilitering i borgernes eget hjem.

Dansk iværksætter har fået foden inden for i sundhedssektoren på det amerikanske marked og ser et stort potentiale.

Danske Allan Bruun kalder det selv "pisse heldigt", at han og hans blot tre og et halvt år gamle virksomhed nu står på tærsklen til et gennembrud i USA.

Det forklarer medstifter og direktør i AidCube til Børsen.dk i et interview, hvor han fortæller om, hvordan han ved et tilfælde blev ringet op af en overlæge på universitetshospitalet i San Francisco, der gerne ville vide mere om AidCube.

Nu er Aircubes app HomeRehab så ved at blive testet på selvsamme hospital på 36 patienter, hvilket kan blive startskuddet til noget stort for den danske iværksætter.

03BUSPix1-Morten-Viktor-142.jpg

»Vi skal ud og have en rigtig stor forretning i USA. Vi skulle gerne omsætte for 40-50 millioner kr. inden for fire-fem år. Får vi den vækst i det amerikanske marked, så vil vi kunne tiltrække store investeringer, og så kan vores forretning for alvor tage fart,« siger Allan Bruun.

HomeRehab er udviklet til sundhedssektoren og er et støtteværktøj til træning og rehabilitering i borgernes eget hjem. Det skal blandt andet være med til at nedbringe antallet af genindlæggelser, da det skaber bedre muligheder for kommunikation mellem de sundhedsprofessionelle og patienter.

drinkster

Allan Bruun har en baggrund i den danske virksomhed Ambu, der laver hospitalsudstyr. I 2012 kastede han sig ud i tilværelsen som iværksætter og tog rundt til hospitaler for hjælpe dem med forskellige salgsværktøjer, og det var der, at han fik ideen til AidCube.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen