Berlingske Business

IT-iværksættere kan se frem til ny milliardfond

pix-pengesedler
Overskrift
Foto:
pix-gregers kronborg
Overskrift
Gregers Kronborg er partner Northzone og står for den nordiske fonds aktivitet i København.

Fonden Northzone Ventures har stampet over en milliard friske venturekroner op til en ny fond, der er målrettet IT-selskaber i Norden.

Der er friske venturemillioner på vej mod håbefulde IT-iværksættere i Danmark.

Venturefonden Northzone meddeler torsdag, at den er klar med en ny fond på 150 millioner euro (1,1 mia. kr.), som er målrettet nordisk innovation.

Målet med fonden er at rejse i alt 200 millioner euro, og lykkes det, så vil fonden, der hedder Northzone VII, blive venturefondens største til dato.

I en pressemeddelelse noterer Northzone sig, at den oplever, at der for tiden er »en stigende international interesse« for selskaber med »Nordic DNA«. Det i kombination med den »stadig hurtigere innovationstakt«, som Northzone oplever i Norden, mener fondens ledelse, at der er store muligheder på feltet.

Gregers kronborg, der er partner på Northzones afdeling i København, peger på, at han ser muligheder blandt både iværksættere og vækstkandidater.

»Vi vil også fremover fokusere på skalerbare og globale markedsmuligheder og fordele vores investeringer på selskaber i de tidlige faser og selskaber i internationale ekspansionsfaser. Det fokus har givet os en ledende position i dag, og vi ser frem til at være med til at skabe mange nye vækstselskaber i de kommende år,« siger han i meddelelsen.

Northzone har over de seneste to år blandt andet investeret i virksomheder som TrustPilot, SpaceApe Games, eProspects, Widespace og iZettle.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen