Berlingske Business

»Hvorfor skulle vi ikke kunne tjene penge?«

US-IT-LIFESTYLE-WIRELESS-FILES
ARKIVFOTO. Foto:

Jakob Jønck vil lynhurtigt gøre sit nye start up-projekt til en forretning, der tjener penge. Han vil ikke afvise, at det nye væksteventyr kan give overskud i første leveår.

  • Hvor mange brugere skal I have ind i folden, hvis Feast skal blive en succes?

»Vi har en målsætning om at gøre det her til et bæredygtigt projekt fra dag ét. Vi sætter ikke mål op for, hvor mange registrerede brugere, vi skal have. Det er for os et meningsløst tal. Det siger ikke særlig meget om sund-heden i et projekt, du har under opbygning. Vi er meget optagede af at gøre brugerne glade for den oplevelse, de får hos os. Og så må vi se, hvor stort det kan blive. Kan du gøre 1.000 brugere glade, kan du også gøre 10.000 brugere glade. Hvis du kan gøre 10.000 brugere glade, kan du også gøre 100.000 brugere glade.«

 

  • Hvor skal jeres indtægter komme fra?

»Vi er mere fokuserede på at gøre projektet det til en forretning tidligere, end vi nogensinde har været før. Vi skal tjene penge fra begyndelsen. Vi har en freemium-model, hvor rigtig meget er gratis, men hvor brugerne skal tegne et abonnement, hvis de vil have adgang til hele pakken. Det vil komme til at koste et sted mellem 40 og 50 kr. om måneden.«

 

  • Så I vil få overskud i løbet af det første år?

»Det er ikke umuligt, men det er ikke det, der er det afgørende. Når du har en tech-virksomhed, kan du basalt set fokusere på tre forskellige ting: Vækst, indtjening og hvor meget, dine brugere kommer tilbage. I vores verden kommer al fremtidig værdiskabelse fra den bruger, der kommer igen og igen. Al indtjening udgår derfra. Al vækst udgår derfra. Hvor meget vores brugere kommer igen, er vores absolutte fokuspunkt.«

 

  • Hvorfor tror du, at folk vil betale for at bruge jeres app?

»Tiden er moden til det. Teknologisk er det væsentligt nemmere at tage penge for digitale løsninger, end det var for blot et par år siden. Du har en helt anden verden i dag, hvor folk er vant til at betale for Netflix og Spotify. Jeg har besøgt alt fra Dropbox og Evernote til Uber og har fået masser af læring derfra. Jeg vil sige det på den her måde: Hvorfor skulle vi ikke kunne tjene penge?«

 

  • Du har haft stor succes med den her type virksomheder to gange tidligere. Hvorfor føler du behov for at kaste dig ud i et risikofyldt projekt for tredje gang?

»Jeg går ikke bankerot, hvis det her går galt. Det er svært for mig at lade være. Jeg er gået 100 pct. ind i det her projekt. Vi forsøgte faktisk at lave et levebrødsprojekt med Feast - et hyggeprojekt bare til os selv, da vi i den grad mangler produktet i vores liv, men efterhånden, som vi fik fat i det, steg begejstringen. Og når du først oplever den begejstring, er det utrolig svært at stoppe.«

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen