Berlingske Business

Google topper stadig omdømmelisten

22BUSUS-GOOGLE-UPDATES-ITS-.jpg
For andet år i træk ligger Google i top på listen over virksomheder, der ifølge forbrugerne har en positiv indflydelse på samfundet. Arkivfoto: Justin Sullivan/Getty Images/AFP

De bedst placerede på den nyeste Global CSR RepTrak® 100-omdømmemåling inkluderer Google, BMW, Disney og Microsoft.

For andet i år i træk topper Google – med en betydelig afstand til alle andre – listen over de virksomheder, der har det bedste omdømme målt på corporate social responsibility (CSR) blandt befolkningen i 15 lande.

Det viser den nyeste opgørelse fra Reputation Institute, der for får dage siden offentligjorde den globale omdømmemåling Global CSR RepTrak® 100.

»Corporate social responsibility er en af de mest komplekse områder af en virksomheds offentlige identitet,« fortæller Kasper Ulf Nielsen, executive partner i Reputation Institute.

25BUSmorten-ebbesen.jpg

»Virksomhederne i vores Global CSR RepTrak® 100 har succes ikke kun med at være gode »corporate citizens«, men er i høj grad også gode til at kommunikere disse værdier til forbrugerne, der i stigende grad tager udgangspunkt i virksomhedernes omdømme, når det kommer til at købe og anbefale deres produkter,« siger han.

Den globale CSR RepTrak® 100 reflekterer befolkningers opfattelse af virksomheders evne til at præstere på tre afgørende dimensioner: »Citizenship«, »Workplace« og »Governance«.

Resultaterne fortæller, hvilke virksomheder, der, ifølge forbrugerne, har en positiv indflydelse på samfundet. Dette indebærer faktorer som at være miljøvenlig, at være åben og gennemsigtig, opføre sig etisk korrekt, at belønne ansatte på en fair måde samt at have fokus på trivsel.

Listen over virksomheder med det bedste globale CSR-omdømme er et udtræk af data, samlet sammen i forbindelse med 2015 Global RepTrak® 100-studiet, som er baseret på flere end 60.000 interview med forbrugere i de 15 største økonomier i Europa, Latinamerika, Nordamerika og Asien.

csr

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen