Berlingske Business
17:41God weekend

Fra hårnål til Rolex: Salgscoach har byttet sig til 100.000 kroner

jarolics
Thomas Jarolics i Arne Jacobsens klassisker "Ægget". Til Podcast Facebook-teaser afsnit 17. fotograferet i de gamle stuer i Pilestræde Foto:

Thomas Jarolics, der i maj startede med en enkelt hårnål og siden har byttet sig til helikoptertur og cocktailkursus, er tættere på målet og Rolex-uret end nogensinde. Følg den sidste del af hans rejse i Berlingske Business podcastet »Hårnålens Værdi.«

Inspireret af en canadisk fyr, der i USA fik byttet sig fra et papirklips til et hus, har salgscoach Thomas Jarolics siden maj lavet byttehandler, der har bragt ham vidt omkring. Han startede med en værdiløs hårnål i hånden og har siden fået værdien til at vokse sig større og større for hver byttehandel.

Målet har fra start været at bytte hårnålen til et Rolex-ur. Et mål Thomas Jarolics har sat sig fast på af flere grunde. Blandt andet hans efternavn, som ofte bliver forvekslet med »Jeg-har-et-Rolex«. Han vil med sine egne ord samtidig gerne bevise, at man ved at sætte sig noget for, kan give værdi til noget så simpelt som en hårnål.

»Jeg har en ide om, at alle ville kunne gøre det her, så længe de er villige til at arbejde hårdt for det, er tålmodige og omstillingsparate over for afslag. En regel er, at jeg hele tiden skal være løsningsorienteret og kun må være frustreret eller ked af det over et nej i 30 sekunder, før jeg skal hanke op i mig selv og finde en ny løsning,« siger han.

                                                                                     

Sidst Berlingske skrev om Thomas Jarolics, der er hovedperson og manden bag podcastet, havde han byttet sig til et gavekort til Hotel Marienlyst til en værdi af 70.000 kroner. Næste skridt var at få byttet sig til en bil til omtrent 100.000 kr. Han havde nemlig været i kontakt med en unavngiven Rolex-forhandler, der var interesseret i at bytte et af sine eksklusive ure til en bil. Men det har vist sig at være mere indviklet end som så.

»Det var simpelthen for svært at finde den helt rigtige virksomhed og løsning i forhold til værdi. Det ville blive alt for tidskrævende. Jeg har måtte ændre målet til et produkt, som ikke har brug for den helt store forklaring, og hvor værdien hurtigt kan ses,« forklarer Thomas Jarolics.

Thomas Jarolics vil bytte sig fra en hårnål til et Rolex. Her bytter han en håndcreme til en orkidé i en blomsterbutik på Amager.

Den ukronede byttekonge beslutter sig derfor for at splitte gavekortets værdi op og foretage to byttehandler i håb om, at andre Rolex-forhandlere vil bytte med ham, hvis den førnævnte takker nej, når nu han ikke har bilen at forhandle med.     

Onsdag
                       

Den første byttehandel sker med Simon Kofoed fra World of Danish Design, som forhandler brugte designmøbler. Her får Thomas Jarolics fingrene i Ægget af Arne Jacobsen til en værdi af 60.000 kr. Næste handel er med Thomas Pedersen, medstifter af vinklubben Winefamly. Han smider et gavekort til winefamly på 45.000 kr. i puljen, der nu har en værdi på over 100.000 kr. Handlen med lige netop de to virksomheder er et bevidst valg.

»Det skal være nogle virksomheder, som gør det anderledes end andre spillere på markedet, og hvor iværksætterånd er en del af DNA’et. De kan nemmere se fordelene ved at deltage,« forklarer han.

De to byttehandler er indtil videre de mest tidskrævende for salgscoachen og har taget ham godt og vel en måned at få i hus. Tilbage er kun den sidste og største byttehandel i vejen for, at det eksklusive Rolex-ur finder sin plads om Thomas Jarolics’ håndled.

For at følge med i om det lykkes for Thomas Jarolics, kan du høre »Hårnålens Værdi« på iTunes og Spreaker.com eller i din podcast-app. Hver onsdag bliver der udgivet nye afsnit. Podcasts fra Berlingske Business sponsoreres af Nordea.

Læs mere om Thomas Jarolics på Jarolics.dk

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension har markedets laveste omkostninger. Det kommer kunderne til gavn.Hvor meget betaler du i årlige omkostninger på din pensionsopsparing?De færreste har næppe den præcise procentsats lige på l...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen