Berlingske Business

En tillidssag at være testvirksomhed

04BUSLauras-Bakerys-daglige.jpg
Helle Mejer, som er daglig leder af Lauras Bakery, her sammen med stifter af Shopbox Christian Zigler, er glad for den dialog, som har været med Shopbox, og at det handler om både produktet og den tillid, der er blevet skabt. Foto: Liselotte Sabroe

Den lille gourmetbagerkæde Lauras Bakery har sagt ja til at teste Shopbox’ nye butiks-app. Det gør bageriet af flere årsager.

Der bliver dagligt langet utallige kager og brød over designerdisken i Lauras Bakerys to butikker i København. Fremover vil de blive registreret på en ny måde. Den lille gourmetbagerkæde har nemlig valgt at teste et nyt kasseapparatsystem fra danske Shopbox.

Shopbox er i fuld gang med at afprøve sit tavlecomputerbaserede system, og planen er, at det skal lanceres officielt i marts. Men det skal testes yderligere, og i den forbindelse har virksomheden Shopbox indgået aftale med Lauras Bakery om samarbejde. I denne uge er kædens tidligere system blevet udskiftet med iPads med Shopbox på.

04BUSNyIndvendig.jpg

Det er selvfølgelig ikke uden grundige overvejelser, at en virksomhed siger ja til at teste nye systemer, men der er alligevel gode årsager til, at Lauras Bakery, der har to butikker og 35 ansatte, er gået med til det. Kædens daglige leder Helle Mejer forklarer, at det handler om både produkt og tillid.

»Vi har haft en rigtig god dialog med Shopbox. Vi oplever, at de lægger mange kræfter i det, og at de står klar til at hjælpe, hvis der er nogen former for problemer,« siger Helle Mejer og tilføjer:

»Det er en testperiode. Det er vi godt klar over. Det handler meget om tillid. De har taget vores feedback alvorligt og reageret på det. Det gør os trygge ved at arbejde sammen med dem.«

Helle Mejer fortæller, at virksomheden, der har butikker i både Torvehallerne og på Blågårdsgade i København, tjekkede forskellige muligheder ud. Men når det kom til stykket, så kunne Shopbox ting, der alt andet lige var perspektiver i. Fordelene ved systemet overgik simpelthen ulemperne ved at skulle teste noget nyt.

nets

Helle Mejer gør det i den forbindelse klart, at overbliksfunktionerne i Shopbox-systemet var en udslagsgivende faktor.

»Vi har mange produkter, som vi får ind hver dag, og som skal sælges samme dag. Vi har enormt mange transaktioner. Shopbox har skabt et system, der kan skabe nogle tal, som vi rent faktisk kan arbejde med. Vi kan se, hvad der bliver solgt og følge med i det undervejs,« siger hun. Hvorfor er det vigtigt?

»Én ting er det økonomiske. Men vi vil gerne være en del af kampen mod madspild. Og hvis vi skal kunne se, hvilke produkter vi har i butikken, og hvor meget vi smider ud, så har vi brug for data. Vi skal kunne se, hvor meget vi sælger og hvornår. Det handler om at optimere,« siger helle Mejer og tilføjer:

»Derudover handler det om at minimere fejl. Vi skal have et system, der giver overblik, og som er både nemt at bruge og ændre i, hvis der f.eks. er nye varer. Det mener vi, at vi har fået med appen fra Shopbox.«

Shopbox vil sælge sig på, at det på den ene side er et kasseapparat med tilhørende betalingsfunktioner, og på den anden kan bruges til at levere data, som kan bruges og tilgås relativt simpelt. Dataen kan både bruges på dagen af bl.a. den daglige leder – og senere kan den bruges til at fylde tal i et regnskabsprogram. For Helle Mejer og Lauras Bakery handler det hele på mange måder om at gøre det hele så simpelt som muligt. Det giver mere tid til det vigtige: Kagerne og de sultne kunder, der venter.

ok

Richard Juhlin er blandt verdens førende champagneeksperter.Sø 1

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen