Berlingske Business

En billet til USA

A view of people walking in the Facebook main campus in Menlo Pa
To unge iværksættere har fået en billet til at forbedre og skarpslibe deres koncept Hivebeat. Det kommer til at ske i teknologi-hubben Silicon Valley i USA, nærmere betegnet Googles højborg Mountain View. Foto:

Hivebeat har fået et kapitalindskud på 125.000 dollar og skal de næste fire måneder være en del af det amerikanske acceleratorprogram 500 Startups.

Den står på benhårdt udviklingsarbejde de næste fire måneder for stifterduoen bag konceptet Hivebeat. Virksomheden, der har skabt et eventdrevet socialt medie målrettet studerende, får nu både friske penge og en plads på et acceleratorprogram.

Det er det amerikanske koncept 500 Startups, der har lukket Emil Hagbarth og Jonas Bøgh ind ad døren, og den billet skal virksomhedsstifterne bruge til at forbedre og skarpslibe deres koncept. Det kommer til at ske i teknologi-hubben Silicon Valley i USA, nærmere betegnet Googles højborg Mountain View.

BM

Bejler til amerikanske studerende

Men det er ikke alt. Hivebeat-teamet får også 125.000 dollar (ca. 840.000 kroner) som ventureinvestering til at få konceptet ud over rampen. Hivebeat har dog allerede fået fodfæste herhjemme med 13.000 brugere, siger den ene stifter, Jonas Bøgh.

Ideen med at rejse til USA og arbejde på konceptet er blandt andet at få virksomhedens koncept ud over landets grænser og få det til at slå rødder på de store udenlandske markeder – navnlig i USA.

»Vi ser rigtig meget potentiale i USA. Collegekulturen bliver dyrket langt mere herovre, og det er derfor et perfekt marked for Hivebeat at gå i gang med,« siger Jonas Bøgh i en skriftlig kommentar.

22BUSMartin-Borgstroem.jpg

Hivebeat er en slags interaktiv opslagstavle til brug i studiemiljøer. Den anden stifter af virksomheden, Emil Hagbarth, forklarer, at han mener, at konceptet har potentiale, netop fordi det henvender sig til begge sider af et studie – nemlig både læreanstalten selv og de studerende.

»Vi går efter at give de studerende det overblik, de ikke har i dag. Hvis du er ny studerende på et universitet, vil du meget gerne møde nye mennesker med samme interesser som dig, og det er svært at få et overblik. Samtidig vil vi gerne gøre det nemmere for organisationerne at komme i kontakt med de studerende,« siger Emil Hagbarth.

19busPix-Jonathan Løw.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen