Berlingske Business

»De bedste entreprenører er modige - ikke tossedumme«

pix_hæk
Nick Hækkerup lover gode betingelser for danske vækstvirksomheder. Foto:

Europa - og Handelsminister Nick Hækkerup uddeler i aften prisen til »Entrepreneur of the year«. Ifølge ministeren er et gennemgående træk for de nominerede virksomheder, at de har taget chancer i kriseårene.

Fem virksomheder venter i dag spændt på at få at vide, om de har fået Ernst & Youngs vækstpris og bliver kåret som »Entrepreneur Of The Year 2013«.

Alle landets regioner er repræsenteret. Og feltet spænder bredt fra Falck Schmidt på Fyn, der er underleverandør til våbenindustrien til nordjyske Det Danske Madhus, der leverer mad til ældre.

Men fælles for de nominerede er, at de har trodset krisestemningen og taget chancer gennem de seneste år, siger Europa - og Handelsminister Nick Hækkerup, der overrækker prisen i aften.

»Hvis man overhovedet kan sige, hvad der er fælles for de her virksomheder, så er det, at de er dygtige og modige. Dygtige på den måde, at mange af dem er de bedste i verden til at lave det, de laver og modige på den måde, at de tager nogle chancer - ikke sådan nogle tossedumme chancer, men de satser og vinder,« siger han til Berlingske web-tv og fortsætter:

»Der er mange store virksomheder, der står for meget af eksporten i dag. Men vi skal jo have en underskov af små virksomheder, der kan vokse op og bliver større. Og derfor er det enormt vigtigt,at vi har et erhvervsklima, hvor de kan vokse,« siger Europa - og Handelsministeren.

Hør hele klippet her, hvor ministeren også lover, at den netop indgåede finanslov vil give vækstvirksomheder bedre vilkår. 


 

Du kan læse mere om dagens arrangement her.

De nominerede er Falck Schmidt Defence Systems A/S (Fyn); Vestergaard Company A/S (Sjælland); Haldor Topsøe A/S (København); MacArtney A/S (Syd- og Sønderjylland); Danske Commodities A/S (Midtjylland).

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen