Berlingske Business

Danske virksomheder brillerer på prestigeliste

pix-coloplast
Der er medvind for Coloplast på den årlige liste over verdens mest innovative virksomheder. De lander på plads nummer 12. Foto:

På listen over de 100 mest innovative virksomheder har flere danske navne indtaget en plads - og de slår alle sammen både Apple og Adidas.

Det internationale businessmagasin Forbes har igen i år lavet en liste over de 100 mest innovative virksomheder i verden lige nu - denne gang med tre danske virksomheder placeret på listen.

Det er Coloplast, der indtager den helt klare, danske stjerneposition med en plads som den 12. mest innovative virksomhed. Virksomheden laver alt lige fra plastre til stomiposer, og det er åbenbart noget, der giver point på innovationskontoen.

Carlsberg og Novo Nordisk triller ind på plads nummer 66 og 70 og ligger dermed stadig bedre end eksempelvis Apple og Adidas.

Magasinet laver listen ud fra en vurdering af en såkaldt »innovationspræmie«. Jo højere forventninger investorerne har til virksomhedernes innovative indsats i forhold til produkter, tjenester og markeder, jo større afkast er der. Og det er blandt andet det, som virksomhederne måles på.

Og listen skifter meget fra år til år. I 2011 lå Apple eksempelvis på en 5. plads. I år ender de helt nede på plads nummer 79.

Som nummer 1 dominerer den amerikanske IT-virksomhed Salesforce, der blandt andet tilbyder CRM - customer relationship management. Og i det hele taget er listen fyldt godt op med IT-virksomheder fra hele verden.

I toppen ligger også virksomheder som Baidu, der er Kinas svar på Google - hvor Google selv derimod rammer midten med en plads som nummer 47. Og også internetbutikken Amazon.com og Starbucks, der laver kaffe, ligger i top 20.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen