Berlingske Business

Dansk stjerneiværksætter kaster sin kærlighed på skræddersyede T-shirts

Folkemødet2016
Morten Strunge har de seneste fem år indkasseret et trecifret millionbeløb - to gange - i forbindelse med salg af virksomheder, han selv har startet op. Nu er det hans tur til at være investoren. Foto:

Morten Strunge, der står bag kæmpesucceserne Onfone og Mofibo, har sammen med den tidligere Pandoradirektør Thomas Ryge meldt sig som investor i tøjvirksomheden Son of a Tailor.

Man kan dårligt bebrejde folkene bag webbutikken Son of a Tailor, hvis de den kommende tid vil føle et vist pres for at levere.

Forretningen, der sælgerskræddersyede t-shirts over nettet, rummer tilsyneladende et stort nok potentiale til, at succesiværksætteren Morten Strunge har ladet sig friste til at skyde penge i foretagendet, skriver Børsen torsdag.

Morten Strunge har de seneste fem år stået bag to kæmpesucceser; mobilselskabet Onfone og bogstreamingstjenesten Mofibo. Begge er blevet solgt for trecifrede millionbeløb og har efterladt den 30-årige iværksætter med en velspækket tegnebog.

Morten Strunge

Strunge har alliereret sig med Thomas Ryge, tidligere direktør i Pandora, i forbindelse med investeringen i Son of a Tailor og til Børsen oplyses det, at der er tale om »nogle millioner«.

De to er ikke de eneste, der kan se potentiale i konceptet med at skræddersy t-shirts til kunder - tilbage i 2015 fik virksomheden en indsprøjtning fra Founders, som Kirkbi, Bestseller og William Demant Fonden står bag.

pix-Plenti


»At få to så stærke profiler ind i virksomheden på nuværende tidspunkt er noget nær et drømmescenarie for os,« siger Jess Fleischer, adm. direktør i Son of a Tailor.

I øjeblikket tjener selskabet endnu ikke penge, og i det seneste regnskab sluttede man på et underskud på godt 2,6 millioner før skat. Morten Strunge siger til Børsen, at han blandt andet ser et potentiale i, at virksomheden fra starten har tænkt internationalt, og at konceptet kan udvikles yderligere.

pix-Morten Strunge

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen