Berlingske Business

Dansk reklamebureau sigter på Indien

INDIA-RELIGION/
Foto:

Smartphone-annoncering har sat gang i det lille, danske reklamebureau Leadmills omsætning. Det store potentiale ligger dog et helt andet sted – på subkontinentet.

Annoncemarkedet bevæger sig i disse år i takt med, at nye medieplatforme vinder indpas. Det er ikke bare et vestligt fænomen. Det sker i hele verden og åbner for business.

Det mener i hvert fald københavnske Lead­mill, en mobilannonceringsvirksomhed, som specialiserer sig i at få virksomheders reklamekampagner til at ramme plet på mobile medier. Virksomheden kalder sig »global helt ind i hjertet«, men er i bund og grund danskforankret.

Virksomheden har det seneste års tid oplevet heftig vækst. Omsætningen er mere end fordoblet, og det samme er medarbejdertallet, så det i dag er oppe på 15 personer. Virksomheden har nu været profitabel i tre år, og når medstifter og administrerende direktør Henrik Fabrin dykker ned i tallene, viser der sig et billede af, hvor det næste store mobildrevne potentiale ligger.

»Vi oplever, at de danske såvel som udenlandske brands og mediehuse for alvor er begyndt at tage mobilannoncering til sig. Vores fokus er at hjælpe disse med at målrette og engagere de mest relevante brugere på smartphone og tablets,« siger han i en skriftlig kommentar og tilføjer:

»En af årsagerne til vores vækst i 2015 er især vores aktiviteter i Indien, der for alvor er ved at udvikle sig til et af de mest interessante markeder inden for mobilannoncering.«

15BUSPia-Vemmelund.jpg

Det er ikke noget tilfælde, at den folkerige nation i det sydlige Asien begynder at vise tænder. Ifølge Leadmill er BRIK-landet Indien meget tæt på at overgå USA som den nation, der har flest smartphone-brugere.

Leadmill er ved at etablere kontor i Indien for at komme med på vækstvognen. Det skal åbne dørene i slutningen af indeværende år. I den forbindelse har Leadmill trukket på Udenrigsministeriets kontakter og services.

15BUSBilmesse.jpg

»I slutningen af 2014 indgik vi et samarbejde med Innovation Centre Denmark i Indien, der assisterer danske virksomheder på det indiske marked. På nuværende tidspunkt har vi fire salgsrepræsentanter i Bangalore og ser allerede både god vækst på omsætning og indtjening på baggrund af deres arbejde,« siger direktøren og ser på næste skridt på vejen:

»Lige nu koncentrerer vi os om at lægge grundstenene til det, der skal blive Leadmills første kontor i Indien.«

Om det lykkes for Leadmill-holdet at få en luns af det svulmende indiske marked, vil tiden vise. Virksomheden har efterhånden markeret sig som en lille, men alligevel fremadrettet aktør i reklamebranchen. Sidste år kunne virksomheden præstere en bruttofortjeneste på godt 4,5 millioner kroner og en bundlinje på lidt over en million kroner.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen