Berlingske Business

Dansk »piccolo-firma« med vokseværk modtager milliontilskud

Jannik
Jannik Lawaetz, stifteren af en ny-opstartet dansk virksomhed tager sig af opbevaringen af tasker og kufferter, når turister og rejsende kommer til Danmark. LuggageHero, som virksomheden hedder, har åbnet kontor i London, og målet er efter et tilskud på 2,5 mio. kr. at starte op i New York. Arkivfoto.

En ny dansk virksomhed, LuggageHero, der passer på turisters baggage, mens de er på ferie, får nu en kapitalindsprøjtning fra private investorer og planlægger at åbne op i New York.

Det går kun én vej for den nye virksomhed LuggageHero - og det er fremad.

Den danske startupvirksomhed LuggageHero opbevarer bagage for turister og rejsende i storbyer, og den har nu fået et klækkeligt tilskud på 2,5 mio. kr. Planen er, at den lille virksomhed skal udvide forretningen til New York.

Selvom virksomheden kun er ét år gammel, har den ifølge den unge stifter og CEO Jannik Lawaetz kraftigt vokseværk.

Canal tours

»Vi har set en kraftig kundetilvækst, og de seneste tre måneder er vi vokset med ca. 300 pct. Så det er begyndt at blive en supergod forretning,« siger han.

Efter kun 2,5 måned blev LuggageHero, der dengang hed Drop’n’Local, anbefalet af Wonderful Copenhagen, og udover Danmark har de partnere i både Australien, England og Norge.

De 2,5 mio. kr. kommer fra private investorer og nærmere betegnet brødreparret Jacob Frederik Christensen og Anders Gautier Christensen, som står bag spiludviklingsvirksomheden Cego, der har hovedsæde i Aalborg.

Fetch

»Det har ikke været livsnødvendigt for vores likviditet med kapitaltilskuddet, men det har været vigtigt for os, for at vi kan vokse så hurtigt som muligt,« siger Jannik Lawaetz.

1. marts i år åbnede LuggageHero kontor i London, og Jannik Lawaetz fortæller, at næste mål bliver at udvide til New York.

»Vi skal følge samme formel som London og have nogle folk, der kan sparke døre ind til de rigtige kæder, butikker, hoteller og hostels. Det bliver benhårdt, indtil vi har opnået et kendskab til både forretningerne og kunderne, men målet er, at vi til en start skal være minimum 100 steder i New York,« fortæller han.

29BUSPix-Kim-Herforth-Niels.jpg

Hvor meget LuggageHero omsætter for, vil Jannik Lawaetz ikke ud med, da han mener, at det vil være at afsløre for meget, men fortæller, at: »det er en rigtig, rigtig god forretning.«

norwegian

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen