Berlingske Business

Dansk iværksætter tjener millioner på fastfood i Mellemøsten

TOPSHOTS-UAE-DUBAI-FOG
Foto:

En dansk iværksætter bosat i Dubai har uden at gøre de store armbevægelser af sig opbygget en millionforretning baseret på et sundt fastfood-koncept i Dubai. Nu er næste stop USA.

11 restauranter i De Arabiske Emirater og Egypten, 16 franchisekontrakter i det øvrige Mellemøsten og planer om at åbne sit forretningskoncept i New York.

På blot fem år har den 37-årige udlandsdansker Andreas Lindgreen Borgmann opbygget et mindre madimperium i Mellemøsten. Fastfoodkæden Kcal, som konceptet hedder, bygger på sund og kaloriekontrolleret mad.

Det skriver Børsen.

07BUSNasdaq-1.jpg

Og nu tyder alt på, at succesen også kan blive båret videre. Lige nu forhandler tre store Dubai-baserede kapitalfonde om at sælge en del af den hurtigtvoksende kæde for at få kapital til at udbrede konceptet til USA. Ifølge Børsens oplysninger er kæden værdisat til 50 mio. dollar svar ende til 326 mio. kr.

b

»Hvis vi kommer ind i USA, bliver det en billion dollar-business,« siger Andreas Lindgreen Borgmann.

Han stiftede i 2010 sammen med sin britiske makker Mark Carooll fastfoodkæden som et fritidsprojekt. De var begge blanket næsten helt af, da finanskrisen ramte Dubai som en tsunami. Indtil da havde de ellers surfet på toppen af ejendomsbølgen.

Fødselsdage

Andreas Lindgreen Borgmann er i øvrigt et eksemplerne på, at det sagtens kan lade sig gøre at piske forretninger frem uden uddannelse og som ordblind. Trods flere forsøg er det aldrig blevet til en egentlig uddannelse, og han bøvler stadig med ord og bogstaver.

til bm rejseliv f Gastro-tillægget. Andrea Guglielmi fra Era Or

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen