Berlingske Business

Dansk energihandelskoncern oplever comeback

Henrik Lind står bag virksomhederne Lind Invest og Danske Commo
Henrik Lind har gjort comeback i Danske Commodoties og det har genoplivet selskabet. Foto:

Energihandelskoncernen Danske Commodities har i 2017 oplevet en stigning i overskuddet på 79 pct. til 60,3 mio. euro (449 mio. kr.), samt en øget omsætning på 65 pct., svarende til 41 mia. kr.

Det skriver Dagbladet Børsen.

Danske Commodities' stifter og administrerende direktør, Henrik Lind, valgte i 2010 at trække sig tilbage som administrerende direktør. I efteråret 2016 blev han genansat som topchef for koncernen, og det skete efter en periode med vigende resultater fra et rekordresultat på 44,1 mio. euro (328,5 mio. kr.) i 2013 til 8,9 mio. euro (66,3 mio. kr.) i 2013.

28BUSHenrik-Lind-staar-bag-.jpg

»Det føler vi egentlig, vi har begravet for noget tid siden, men den måde, vi har arbejdet på sidste år, har været yderligere fokusering på tingene og at udvikle vores forretning. Både ved at gå dybere ned i de markeder, vi allerede er i, og så er vi samtidig med det gået ind i nye markeder. Vores maskine kører endnu mere effektivt takket være vores medarbejdere, og i takt med at vi har fået mere og mere automatisering og flere og flere systemer på vores forretning,« siger Henrik Lind, der er administrerende direktør i Danske Commodities, til Børsen.

Danske Commodities, der er stiftet af Henrik Lind i 2004, fører handel med el og gas på tværs af 37 lande i Europa.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen