Berlingske Business

Dansk bøfkoncept tager London med storm og udvider i udlandet

Jesper Boelskifte
Jesper Boelskifte i MASH på Bredgade. Foto:

Bøfkæden Mash går offensivt til værks i udlandet med det engelske marked som spydspids.

Beboerne i London er vilde med at sætte tænderne i møre bøffer fra Mash, og i 2015 blev det tyskernes tur. Succesen i udlandet har nu givet den danske restaurantkæde blod på tanden til at udvide forretningen i både England og Tyskland, skriver Børsen.

»Det udenlandske marked har vist sig at være rigtig godt for os og har vist, at de rigtig gerne vil os og vores koncept. Derfor ser vi nu på et marked, der næsten er uudtømmeligt for os,« siger Jesper Boelskifte, adm. direktør for Copenhagen Concepts, som udover Mash også ejer Le Sommelier og Umami.

meyer

Mash har siden 2012 drevet en af Londons største steakrestauranter, og sidste år åbnede kæden en restaurant i Hamborg. Både England og Tyskland er markeder, som Jesper Boelskifte betragter som meget interessante. Således er målet med udvidelsen at åbne to til tre restauranter i London og mellem 10 og 20 i Tyskland.

Det er ikke kun i udlandet, at Mash vokser. Sidste år åbnede bøfhuset både en restaurant i Rungsted og på toppen af Tivoli Hotel, og det betyder, at Danskerne snart har rigelig mulighed for at spise sig mætte på Mash. Jesper Boelskifte fortæller, at der måske åbner en enkelt eller to filialer mere i Danmark, men at markedet er ved at være mættet, for hvis »vi vil mere, så er det udlandet.«

GERMANY-BRITAIN-LITERATURE-COOKING-OLIVER

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen