Berlingske Business
17:42

Dansk bøfkoncept tager London med storm og udvider i udlandet

Jesper Boelskifte
Jesper Boelskifte i MASH på Bredgade. Foto:

Bøfkæden Mash går offensivt til værks i udlandet med det engelske marked som spydspids.

Beboerne i London er vilde med at sætte tænderne i møre bøffer fra Mash, og i 2015 blev det tyskernes tur. Succesen i udlandet har nu givet den danske restaurantkæde blod på tanden til at udvide forretningen i både England og Tyskland, skriver Børsen.

»Det udenlandske marked har vist sig at være rigtig godt for os og har vist, at de rigtig gerne vil os og vores koncept. Derfor ser vi nu på et marked, der næsten er uudtømmeligt for os,« siger Jesper Boelskifte, adm. direktør for Copenhagen Concepts, som udover Mash også ejer Le Sommelier og Umami.

meyer

Mash har siden 2012 drevet en af Londons største steakrestauranter, og sidste år åbnede kæden en restaurant i Hamborg. Både England og Tyskland er markeder, som Jesper Boelskifte betragter som meget interessante. Således er målet med udvidelsen at åbne to til tre restauranter i London og mellem 10 og 20 i Tyskland.

Det er ikke kun i udlandet, at Mash vokser. Sidste år åbnede bøfhuset både en restaurant i Rungsted og på toppen af Tivoli Hotel, og det betyder, at Danskerne snart har rigelig mulighed for at spise sig mætte på Mash. Jesper Boelskifte fortæller, at der måske åbner en enkelt eller to filialer mere i Danmark, men at markedet er ved at være mættet, for hvis »vi vil mere, så er det udlandet.«

GERMANY-BRITAIN-LITERATURE-COOKING-OLIVER

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen