Berlingske Business
For abonnenter

Akademikere skaber vild vækst i små firmaer

Peter Gloggengiehser Knudsen
Når små og mellemstore virksomheder, de såkaldte SMVere, ansætter deres første akademiker, giver det en målbar gevinst, viser ny undersøgelse. I 2012 ansatte Nordic Service Group sin første akademiker, cand. merc. Peter Gloggengiehser Knudsen. Han blev ansat på videnpilotordningen, men efter 12 måneder blev han fastansat og nu er han nordisk salgschef. Foto:

Høj værditilvækst og jobskabelse er de positive effekter, når små og mellemstore virksomheder ansætter den første akademiker, viser en ny undersøgelse. Den forudser værditilvækst for milliarder og tusindvis af job. Men firmaerne har en barriere i forhold til at ansætte akademikere.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen