Berlingske Business

Airhelp sigter mod børsnotering efter kapitalindskud

Airhelp
Danske iværksættere står bag engelske Airhelp, der hjælper flypassagerer med at søge retmæssig erstatning for forsinkelser og aflysninger. Her de to hovedstiftere af Airhelp, Nicolas Michaelsen tv. og Henrik Zillmer. Foto:

Det tre år gamle selskab kan nu tilskrives en værdi i omegnen af 400 mio. kroner efter dets seneste investeringsrunde.

Den danske startup-virksomhed Airhelp har øjnene fast rettet mod en børsnotering inden for de næste fem til syv år, skriver Børsen.

Det tre år gamle selskab kan nu tilskrives en værdi i omegnen af 400 mio. kroner efter dets seneste investeringsrunde, hvor stifterne Nicholas Michaelsen og Henrik Zillmer sikrede Airhelp 80 mio. kroner i ny kapital til gengæld for omkring 20-25 pct. af aktierne, skriver Børsen.

»Hvis vi er lynhurtige, vil det tage seks-otte år fra start til slut, og da virksomheden i dag er tre og et halvt år gammel, kunne det tænkes, at en børsnotering kunne finde sted inden for de næste tre år. Men det er nok mere sandsynligt, at det vil tage fem-syv år, før vi er på det niveau,« siger Henrik Zillmer til avisen.

Billede

Airhelps forretning går ud på at hjælpe flypassagerer, som har været udsat for længere forsinkelser, med at inddrage de erstatninger fra flyselskaberne, som de rejsende ofte er uvidende omkring eller ude af stand til at hale ind på egen hånd. Airhelp kræver i tilfælde af en succesfuld erstatning 25 pct. af beløbet.

Selskabet har til dato hjulpet mere end 900.000 passagerer med at inddrive mere end 560 mio. kroner i erstatning og har gradvist udvidet til omkring 230 ansatte, skriver Børsen.

Nets

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen